הרב שמואל אליהו: מזג האוויר מחליף את הנביאים

ברחבי העולם מתרחשות שריפות ענק חריגות ששוברות שיאים ומזג האוויר הולך ומתחמם, הרב שמואל אליהו נותן את ההסבר שלו לתופעה: "באות לכבס את הרוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/21 10:50 ה באלול התשפא

הרב שמואל אליהו: מזג האוויר מחליף את הנביאים
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

העולם בוער בשרפות ענק שלא נפסקות ימים ארוכים ומביאות לזיהום סביבתי חריג. בזמן שברחבי העולם מומחים מאשימים את הזיהום האנושי במשבר האקלים הרב אליהו עם הסבר משלו לתופעה הקשה, הסבר אותו מצא בפרק האחרון בתנ"ך.

הרב אליהו כתב הבוקר כי: "השריפות האדירות שיש עכשיו בעולם מעוררות אותנו לקרוא את הפרק האחרון בתנ"ך בספר מלאכי שעוסק בביאת אליהו הנביא לפני בא יום ה'. וכך כתוב בו: הִנְנִי שֹׁלֵחַ מַלְאָכִי וּפִנָּה דֶרֶךְ לְפָנָי וּפִתְאֹם יָבוֹא אֶל הֵיכָלוֹ הָאָדוֹן אֲשֶׁר אַתֶּם מְבַקְשִׁים וּמַלְאַךְ הַבְּרִית אֲשֶׁר אַתֶּם חֲפֵצִים הִנֵּה בָא אָמַר ה' צְבָאוֹת.

הוא יזקק ויכבס את העולם מהרוע. וּמִי מְכַלְכֵּל אֶת יוֹם בּוֹאוֹ וּמִי הָעֹמֵד בְּהֵרָאוֹתוֹ כִּי הוּא כְּאֵשׁ מְצָרֵף וּכְבֹרִית מְכַבְּסִים. 

גם בתוך עם ישראל הוא מטהר לקראת התפקיד הגדול שלהם. וְיָשַׁב מְצָרֵף וּמְטַהֵר כֶּסֶף וְטִהַר אֶת בְּנֵי לֵוִי וְזִקַּק אֹתָם כַּזָּהָב וְכַכָּסֶף וְהָיוּ לַה' מַגִּישֵׁי מִנְחָה בִּצְדָקָה.

בהמשך הפרק כתוב איך הוא מזקק ומכבס: כִּי הִנֵּה הַיּוֹם בָּא בֹּעֵר כַּתַּנּוּר וְהָיוּ כָל זֵדִים וְכָל עֹשֵׂה רִשְׁעָה קַשׁ וְלִהַט אֹתָם הַיּוֹם הַבָּא אָמַר ה' צְבָאוֹת אֲשֶׁר לֹא יַעֲזֹב לָהֶם שֹׁרֶשׁ וְעָנָף.

על זה אמר רבי שמעון בן לקיש: אין גיהנם לעולם הבא אלא הקדוש ברוך הוא מוציא חמה מנרתיקה צדיקים מתרפאין בה ורשעים נידונין בה, שנאמר (בפסוק אחריו) וְזָרְחָה לָכֶם יִרְאֵי שְׁמִי שֶׁמֶשׁ צְדָקָה וּמַרְפֵּא בִּכְנָפֶיהָ". ולא עוד אלא שמתעדנין בה, שנאמר: וִיצָאתֶם וּפִשְׁתֶּם כְּעֶגְלֵי מַרְבֵּק.

גם הרשעה שנשרפה לא נאבדת. היא חלק מדשן לטוב הצומח: וְעַסּוֹתֶם רְשָׁעִים כִּי יִהְיוּ אֵפֶר תַּחַת כַּפּוֹת רַגְלֵיכֶם בַּיּוֹם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה אָמַר ה' צְבָאוֹת.

מי שמסתכל על השריפה האדירה שהייתה בשנה שעברה בבירות וחיסלה מצבור ענק של חומר נפץ שהיה מיועד לפגוע בנו. מי שמסתכל על שריפות הענק שיש עכשיו בלבנון, בסוריה, בטורקיה, באיראן, גם בקליפורניה וברוסיה לא יכול להתעלם ממה שכתוב בגמרא על מה השריפות שבאות לכבס את העולם מהרוע שבו לקראת הגאולה.

איננו יודעים לומר דברים כאלה בוודאות ברורה, אבל גם אי אפשר להתעלם ולומר זה מזג אוויר שהשתגע, אלוקים מדבר אלינו דרך מזג האוויר".