לפיד במרוקו: "אנו מייצרים מעגל חיים מול מעגל המוות של איראן ושליחיה"

שר החוץ חנך היום את הנציגות הישראלית הראשונה במדינה הערבית, העניק אגרת למלך מרוקו ואף תיעד זמר ישראלי בבית הכנסת בקזבלנקה. "הנסיעה היא המשך של ידידות ארוכת שנים וחיבור עמוק של שורשים ומסורת של קהילה יהודית במרוקו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/08/21 18:21 ד באלול התשפא

לפיד במרוקו: "אנו מייצרים מעגל חיים מול מעגל המוות של איראן ושליחיה"
שר החוץ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90

שר החוץ הישראלי וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד טס אתמול (ד') לביקור רשמי במרוקו, ובתדרוך לכתבים ישראליים הודיע כי סיכם עם מקבילו המרוקאי נאסר בוריטה על פתיחת השגרירויות במדינות בתוך חודשיים. 

"אסטרטגית, מה שאנו מייצרים פה זה ציר מדיני של ישראל, מרוקו, מצרים, ירדן, בחריין ואיחוד האמירויות כדי להציב אלטרנטיבה פרגמטית לקיצונות דתית. אנו מייצרים מעגל חיים מול מעגל המוות של איראן ושליחיה", אמר. עוד סיפר השר כי שר החוץ המרוקאי יגיע בטיסה הראשונה של "אייר מרוקו" לישראל כדי לפתוח את השגרירות והדבר צפוי לקרות באוקטובר-נובמבר ומתעכב בגלל הגבלות הקורונה. "סוכם בחודשיים הקרובים לעשות כל מאמץ לפתוח את הנציגות". 

עוד מאירועי המשלחת הישראלית במרוקו היום, שר החוץ פרסם כי ישראל חנכה את הנציגות במדינה הערבית בטקס חגיגי יחד עם סגן שר החוץ המרוקאי, מוחסין ג'זולי. "גזרנו את הסרט, הסרנו את הלוט וראש הנציגות הישראלית, דוד גוברין, קבע מזוזה בפתח הנציגות". צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו. כמו כן, לפיד העביר אגרת חתומה של נשיא המדינה יצחק הרצוג למלך מרוקו. באגרת הזמין הנשיא, את מלך מרוקו מוחמד ה-6 לביקור בישראל. האגרת של הנשיא למלך מרוקו מסמלת את החשיבות של היחסים בין שתי המדינות ואת המחויבות העמוקה של ישראל להסכם בין שני העמים.

כמו כן, שר החוץ הישראלי תיעד את שמעון בוסיקילה בביצוע של השיר 'יא מאמא' בבית הכנסת ׳בית אל׳ בקזבלנקה. 

מדובר בביקור הרשמי הראשון של שר חוץ ישראלי במדינה ערבית מאז שנת 2003, "הנסיעה ההיסטורית היא המשך של ידידות ארוכת שנים וחיבור עמוק של שורשים ומסורת של קהילה יהודית במרוקו וקהילה גדולה של ישראלים עם שורשים במרוקו", אמר לפיד לפני הטיסה, "נמשיך לפעול להסכמים שיביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות".