מתן כהנא לבכירי רבני הציונות הדתית: "כל מה שייצא תחתיי יהיה ע"פ ההלכה"

השר לשירותי דת מתן נפגש עם בכירי רבני הציונות הדתית ודן עמם בתכנית הגיור המתגבשת בימים אלו. השר הודה לרבנים וציין בפניהם כי תכנית הגיור, כמו כל תכנית אחרת, תהיה אך ורק על פי ההלכה "תוך מתן מענה לאתגר הגדול אשר מונח לפתחנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/21 22:36 ג באלול התשפא

מתן כהנא לבכירי רבני הציונות הדתית: "כל מה שייצא תחתיי יהיה ע"פ ההלכה"
השר כהנא נפגש עם בכירי רבני הציונות הדתית, צילום: ללא

על רקע הביקורת כלפיו בנושא רפורמת הגיור שהוא מתכנן, ערך הערב (ד') השר לשירותי דת מתן כהנא, פגישה עם בכירי רבני הציונות הדתית בבית החולים תל השומר בו שוהה הרב דרוקמן, ודן עמם בתכנית הגיור המתגבשת בימים אלו.

בפגישה נכחו זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, נשיא ישיבת רמת גן הרב יעקב אריאל, ראש ישיבת עתניאל הרב ראם הכהן, רב העיר שהם הרב דוד סתיו, נשיא מוסדות נעם-צביה הרב איתן אייזמן וראש ישיבת גוש עציון הרב יעקב מדן.

הרבנים ניהלו דיון הלכתי וענייני עם השר על פתרון מערכתי לסוגיית הגיור בישראל והסכימו כי מדובר בנושא מהותי אשר נוגע לעתיד העם היהודי כולו ושהם רתומים ככל שנדרש לטובת העניין. 

השר הודה לרבנים על הפגישה החשובה וציין בפניהם כי תכנית הגיור, כמו כל תכנית שהוא מקדם, תהיה אך ורק על פי ההלכה "תוך מתן מענה לאתגר הגדול אשר מונח לפתחנו".

נזכיר, כי כהנא כבר החל לעבוד על גיבוש חוק גיור ממלכתי. כהנא מעוניין להיפגש עם הרבנים הראשיים, והוא כבר פנה אליהם בבקשה כזו. מי שהתנגד לרפורמה הקודמת, הרב דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני הגדול, מעוניין להיפגש עם השר ולדון עמו על מספר נושאים החשובים לו. הרב יצחק יוסף, זועם על הרפורמה הקודמת ואף פרסם בשבוע שעבר יחד עם חברי מועצת הרבנות מכתב חריף ביותר, ולכן הסבירות שיסכים לפגישה עם כהנא ולדון במתווה הנוסף לא גבוהה.

השר מעוניין להיפגש בהמשך גם עם שר המשפטים לשעבר משה ניסים שפרסם במהלך 2018 מתווה גיור. בדו"ח בן עשרות העמודים שנכתב על ידי ניסים צוינו שורת המלצות לשיפור מערך הגיור בישראל ובתפוצות ובראשן חקיקת חוק ייעודי בנושא והקמת רשות לגיור ממלכתי. אלא שהמתווה, שיצא לדרך בהוראת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, נקבר בלחץ הסיעות החרדיות.