בנט: החברה הערבית אחראית על רוב הפשיעה

 ראש הממשלה והשר לביטחון פנים חשפו את מבצע "מכת חרב" מבצע אכיפה רחב היקף שביצעה הלילה משטרת ישראל לתפיסת אמל"ח. בנט: הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/21 15:35 ג באלול התשפא

בנט: החברה הערבית אחראית על רוב הפשיעה
בנט בהשקת התכנית, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים, עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, השיקו היום (ד') את התכנית הלאומית להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי שמרקיעה שחקים ומביאה למקרי רצח ואלימות בכל שבוע.

בנט ביקר בחפ"ק המבצעי של משטרת ישראל, ועודכן בזמן אמת אודות מבצע "מכת חרב" שביצעו הבוקר לוחמי המשטרה במגזר הערבי. ראש הממשלה אמר בביקור:"ב-03 ביולי הודעתי על גיבוש תכנית להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי. הנושא הזה הוא בנפשנו. לכן, אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה: לאחר שנים של הזנחה שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית.

בנט הוסיף: "החברה הערבית היום מהווה 20% מהאוכלוסיה בישראל, אבל מהווה 60% מהפשיעה. זה לא מצב שייתכן ואת ההזנחה הזאת אנחנו נעצור. הגעתי עכשיו מהחפ"ק המשטרתי ועמדתי מקרוב על מבצע 'מכת חרב' שהמשטרה פועלת בו בכל האמצעים: אמצעי מודיעין, אמצעים טכנולוגיים, ובראש ובראשונה השוטרים והשוטרות בשטח. הם תפסו 41 עצורים וכמיליון שקלים שמקורם בסחר באמל"ח".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב הוסיף: "הבוקר ראינו את נחת זרועה החזקה של התכנית אך לצדה תפעל גם הזרוע הרכה שמטרתה לסייע לאזרח הישראלי-ערבי ולהבטיח את ביטחונו. התוכנית אותה גיבשנו במשרד הבט"פ בשילוב ובתאום עם משטרת ישראל כוללת ארבעה נדבכים: הזרוע החזקה והזרוע הרכה, חקיקה תומכת – שתאפשר להביא במהירות וביעילות את הפושעים לבית המשפט, לפרק את משפחות הפשע ולשים סוף לתופעת הפרוטקשן. והרביעית, והחשובה מכולן, צעידה יד ביד עם המנהיגות הערבית".

בנט בסיור

בנט בסיור                                                                                                                        צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר לסיום: "זהו מעמד היסטורי שיש בו בשורה גדולה לכלל אזרחי ישראל, אך בפרט לאזרחי ישראל הערבים. לראשונה במשטרת ישראל אנו מקימים היום אגף ייעודי, אגף "סיף", אגף שכל עיסוקו הוא סיכול פשיעה בחברה הערבית בישראל, אגף שכל מטרתו היא להשיב את הביטחון לרחובות הערים והכפרים".

על המבצע הלילה אמר המפכ"ל כי: "היום לפנות בוקר, פתחנו במבצע רחב היקף ברחבי הארץ שזכה לשם. כ-מאתיים שמונים וארבעה יעדים מודיעיניים בתחום אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, סוחרי האמל"ח, מחזיקי האמל"ח, חשודים באלימות ובעבירות כלכליות ועוד. משטרת ישראל מציגה היום שינוי תפיסת הפעלה, תיעדוף ומיקוד משאבים במטרה למגר את הפשיעה בחברה הערבית".

יסודות התכנית שתנסה לשים סוף לפשיעה:

  •  הגברת הנוכחות המשטרתית בערים ובכבישים
  • חיזוק יכולות המודיעין והחקירה
  • אכיפה כלכלית ומשולבת כנגד ארגוני הפשיעה - כולל הרחבת ארגז הכלים המשפטי התומך במאמץ זה
  • חיזוק החוסן הקהילתי והמקומי לצד הגברת מאמצי המניעה
  • הטמעת יכולות טכנולוגיות מתקדמות לתמיכה במאמצי האכיפה והמניעה
  • מאבק במשפחות פשע ובפרוטקשן
  • קידום חקיקה בנושא
  • הוחלט על תוספת 1,100 תקני כוח אדם למשטרת ישראל
  • תוקצבה הקמת שני מפלגים כלכליים להתמודדות עם תופעת סחיטת דמי החסות והפשיעה הכלכלית
  • אושרו הקמת תחנות משטרה תבור וג׳סר א-זרקא, עיבוי תחנות משטרה ונקודות משטרה בישובים ערביים, כולל בפזורה הבדואית
  • הוחלט על הרחבת פרויקט השיטור העירוני
  • תכנית Safe City תורחב לערים נוספות, בדגש על ערים מעורבות

שר הבט"פ ומפכ"ל המשטרה הציגו היום (ד') לבנט את תוצאות המבצע הארצי רחב היקף, "מכת ס'יף", שהחל הלילה. במסגרת המבצע נתפסו עשרות נשקים וסוגי אמל"ח שונים, וכן, נעצרו עשרות חשודים בהחזקה וסחר. שר הבט"פ ציין כי עם תחילת המבצע התפרסמו דיווחים שונים בכלי התקשורת של המגזר הערבי שבירכו על המבצע וקראו להמשך הפעילות.


(בנט במסר לחברה הערבית).