הפסד לליכוד: אלי לנקרי הוא ראש עיריית אילת

המועמד של ראש האופוזיציה נתניהו גבריאל קדוש הפסיד בבחירות המוניציפליות. לנקרי, ראש העיר בפועל והמועמד של תקווה חדשה ניצח ברוב של 44.7% מהקולות. "תושבי אילת בחרו נכון לטובת העיר והחליטו להמשיך קדימה במקום לחזור אחורה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/08/21 07:58 ג באלול התשפא

הפסד לליכוד: אלי לנקרי הוא ראש עיריית אילת
ראש העיר לשעבר, מאיר יצחק הלוי , צילום: תקווה חדשה

עיר הנופש הדרומית של ישראל עמוסה בימים אלו במטיילים רבים. תושבי העיר התפנו להצביע אתמול (ג') מי יהיה ראש העיר הבא שלהם. מאיר יצחק הלוי, שהחזיק בתפקיד מאז שנת 2003, התמנה לחבר כנסת במפלגת תקווה חדשה של גדעון סער ובכך התקיימו בחירות מיוחדות לתפקיד המוניציפלי הבכיר. 

בבחירות  מתמודדים 4 מועמדים: אלי לנקרי, הדס מילוא, גבריאל קדוש ויעקב קסוס. לאחר סגירת הקלפיות וספירת הקולות עולה כי ראש העיר הנבחר הוא אלי לנקרי, שהיה המועמד של קודמי בתפקיד הלוי, ואשר קודם בידי שר המשפטים גדעון סער. גבריאל קדוש, שנתמך על ידי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ואף קיבל ממנו סרטון תמיכה, נחל הפסד.  לנקרי כיהן במשך כמעט שני עשורים כסגן וממלא מקום ראש העיר, ולאחר פרישתו של יצחק הלוי הוא כיהן כראש העיר בפועל. 

מספירה של 200 מעטפות כפולות, לנקרי זכה ב-44.7% מהקולות, שהם 6,104 קולות כשרים מתוך 13,893 מצביעים בפועל. ראש העיר לשעבר גבריאל קדוש  גרף 5,627 קולות, כלומר  41.2%.  יעקב קסוס סיים במקום השלישי עם 7.2% מהקולות שהם 984 קולות כשרים. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 25.41% -13,893 תושבים הצביעו מתוך 54,065 בעלי זכות הבחירה.

שר המשפטים גדעון סער, אשר קידם את ראש העיר הנבחר, הזדרז לברך אותו. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב, "תושבי אילת בחרו נכון לטובת העיר והחליטו להמשיך קדימה במקום לחזור אחורה". 

גם חבר הכנסת הלוי, אשר המועמד שלו ניצח בבחירות, בירך וכתב "תושבי אילת היקרים היום אתם זוכים בראש עירייה איכותי".