בזכות ארטיום, לינוי ואבישג | נבחר שם לגורת האורנגאוטן

עם הגיעה לגיל חודש בתה של טאנה קיבלה שם משלה, התנאי היה שיתחיל באות ט' כמו של אמה. בישראל נענו לאתגר למציאת שם וברוב קולות נבחר השם המתבקש אחרי האולימפיאדה המוצלחת ביותר בתולדות המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 15:08 ל באב התשפא

בזכות ארטיום, לינוי ואבישג | נבחר שם לגורת האורנגאוטן
האולימפיאדה סייעה בבחירת השם, צילום: ים סיטון

אחרי שלל הצעות שהתקבלו לשם עבור גורת האורנגאוטן, ובהשראת המשחקים האולימפיים שהביאו לנו גאווה רבה וכבוד גדול, החליטה ועדת השמות של הספארי להעניק לגורה המתוקה של טאנה את השם טוקיו שהוצע על ידי רבים.

טוקיו הקטנה נולדה 11 שנים לאחר ההמלטה האחרונה בספארי בה נולד אביה רחמים. בימים האחרונים אפשר כבר לצפות בה, היא מרחיקה את הראש מאמה והמראה הזה מתוק ומלבב. בטבע נותרו בסך הכל 15,000 קופי אורנגאוטן מהמין הסומטרי והחוקרים משערים כי בעשור הקרוב עוד 4000 מהם ייעלמו מהעולם.

גני חיות וביניהם הספארי עושים מאמצים רבים כדי להרבות את המין המיוחד הזה ווקופי האורנגאוטן שחיים כיום בגני החיות הם שגרירים מצוינים לאחיהם שסובלים באופן תדיר מהרס בתי הגידול שלהם לצורך נטיעת עצי דקל להפקת שמנים עבור קוסמטיקה ותעשייה.

כזכור, לפני חודש אמא טאנה, קופת אורנגאוטן בת 12 המליטה גורה מתוקה, 11 שנים לאחר ההמלטה האחרונה של גור אורנגאוטן. במשך ימים רבים לא ניתן היה לצפות בגורה כיוון שאמה החביאה אותה בין זרועותיה ורעמת הפרווה הג'ינג'ית שלה. בימים אלה, כשהיא כבר חשה בטוחה יותר ורגועה, היא מרחיקה אותה מגופה והפלא הכתום מתחיל להתגלות. לפני שבועיים הכריזו בספארי: "אנו שמחים מאוד על התוספת הקטנה, הכתומה והחשובה וכעת החיפוש לשם באות ט' התחיל", כעת החיפוש נגמר.