בנט: "צבא לבנון צריכים לקחת אחריות. ישראל לא תקבל ירי לשטחה"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה למצב הביטחוני בסוף השבוע בצפון ובעזה: "פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלשתיני שירה או סוררים עצמאיים". על התחלואה אמר: "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/08/21 11:15 ל באב התשפא

בנט: "צבא לבנון צריכים לקחת אחריות. ישראל לא תקבל ירי לשטחה"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סוף השבוע האחרון הציג את ממשלת ישראל באור שלילי, עם עמדות מאופקות מול ירי מלבנון לעבר ישראל ובלוני תבערה מעזה. הבוקר (א') בחר ראש הממשלה, נפתלי בנט, להתייחס לדברים בפתח ישיבת הממשלה. "במהלך סוף השבוע צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם", עוד הדגיש: "אותנו לא מעניין אם הם סוררים, או משועממים, או כל שאר התירוצים. האחריות היא על חמאס". 

דברים זהם אמר ביחס גם לירי מלבנון: "מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם. גם במקרה הזה, פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה". בנט הבדיל את האזרחים במדינה הצפונית לעומת הגופים המושלים בה: "בגזרה הלבנונית יש התעוררות חשובה מאוד של אזרחים רבים במדינה כנגד חיזבאללה והמעורבות האיראנית במדינה, שבתוך המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שם, איראן וחיזבאללה מסבכות אותם גם בחזית מול ישראל". לבסוף גם התייחס לנושא הקורונה וקרא: "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי".

ד״ר גיל לימון מונה למשנה ליועמ״ש לממשלה

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער למנות את  ד״ר גיל לימון לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי). ועדת האיתור החליטה פה אחד להמליץ לסגן רה״מ ושר המשפטים על מינויו של ד״ר לימון. בראש ועדת האיתור עמד היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וחבריה היו: נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ; מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי; נציגת האקדמיה, פרופ' רות קנאי; ונציגת הציבור, עו"ד גלי מיארה.