התפשטות הקורונה הקבינט אישר: אלו ההגבלות החדשות

התחלואה לא עוצרת ובכל יום נרשמת עליה במספר החולים קשה, הערב מספרם כבר עומד על 262. בניסיון אחרון להימנע מסגר הקבינט אישר הגבלות חדשות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/08/21 21:08 כז באב התשפא

הקבינט אישר: אלו ההגבלות החדשות
תו ירוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עקב העלייה המשמעותית בנתוני התחלואה בממשלה מנסים לבלום את התפשטות הנגיף ולהימנע מסגר רביעי, הערב (ה') אישר קבינט הקורונה את הרחבת התו הירוק. בתקווה כי ההגבלות יביאו לירידה בתחלואה. למרות הנתונים המדאיגים, לא פחות מארבע שרים התנגדו להחלטות הקבינט.

החל מיום ראשון הקרוב 8.8.21, יחול התו הירוק בכל כמות משתתפים באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע. כמו כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים. 

במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. בשלב זה ימשיך לחול התו הירוק על בני 12 ומעלה, אולם החל מיום שישי 20.8.21, יחול התו הירוק מכל גיל. 

החל מיום ראשון הקרוב 8.8.21, אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק (מעת שיחול התו הירוק גם על בני 1-12, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום).   
 
מיום ראשון 8.8.21, יכנסו לתוקף גם ההנחיות הבאות-

1. חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר.

2. מעבר של משרדי הממשלה למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. יוזכר, כי למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.

3. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

4. החמרה בכללי כניסה ויציאה מן הארץ: טבלת מדינות מעודכנת תפורסם במהלך יום ראשון 8.8.21 והיא תיכנס לתוקף ביום ראשון 15.8.21.

בנט ממשיך לדחוף את הציבור להתחסן והערב הוציא ראש הממשלה הודעה הצהיר כי חיסונים נהוספים בדרך לארץ. בלשכתו של בנט כתבו כי: "יש בישראל מלאי חיסונים מספק, גם להווה וגם לצרכים העתידיים. מספר משלוחים הגיעו בימים האחרונים, וכך יימשך. ראש הממשלה עומד בקשר רציף עם מנכ"ל חברת פייזר, לצד שר הבריאות ובכירי משרדו.

אין חשש למחסור בחיסונים. מטעמי חיסיון, מספר החיסונים המדויק אינו מתפרסם. אזרחי ישראל שלא התחסנו צריכים ללכת להתחסן, יש חיסונים לכולם, ננצח את הדלתא רק אם קצב ההתחסנות יגבר על קצב התפשטות המגיפה".


(בנט על החלטות הקבינט).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן