מצרפת לערים הסרוגות: הערים שבחרו העולים

ברקע משבר הקורונה המחריף ועלייה באנטישמיות, עולים חדשים מצרפת נחתו אמש בנתב"ג, יותר ממחציתם ילדים. "אני חולמת על הרגע שבו הבן שלנו יוכל ללכת עם כיפה וציצית כפי שהוא רוצה, ברוגע ובשלווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 19:31 כז באב התשפא

מצרפת לערים הסרוגות: הערים שבחרו העולים
עולים חדשים לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

130 עולים חדשים מצרפת עלו לישראל לרגל "עונת העלייה" בטיסות מיוחדות של הקרן לידידות ומשרד העלייה והקליטה ונקלטו אמש על ידי עובדי משרד הקליטה בנתב"ג. בין העולים בחור צעיר שסיכל פיגוע ועולה כעת באופן קבוע, בני זוג שעוזבים משרות בכירות בצרפת כדי להתאחד עם שלושת ילדיהם וזוג שהקורונה עזרה להם לקבל את ההחלטה.

מספר העולים עומד על 139, מספר המשפחות הכולל בטיסות אלה: 38, מספר המשפחות ברוכות הילדים (מארבעה ילדים ומעלה) בטיסות עומד על 18 משפחות העולים מצרפת אוהבים את מרכז הארץ ורובם בחרו להתגורר בה: רעננה, תל אביב, רמת גן וגבעת שמואל יקלטו 34 עולים, נתניה בראש עם 76 עולים, ירושלים 12 עולים, חריש וחדרה 8 עולים ועוד 9 עולים לדרום הכוללים את אשדוד, אשקלון ואילת (עולה אחד).

העולים שיגיעו ושייכים לגיל התעסוקה, סה"כ 52 עולים, רובם עוסקים במלאכות של צווארון לבן: רפואה, רוקחות וסיעוד, ניהול ויעוץ, 3 נשים עוסקות בטיפוח (ספריות / קוסמטיקה) ושתי מורות.

מוקדם יותר השבוע פורסם כי שר החוץ יאיר לפיד, החליט למנות את שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן לשגרירה בצרפת ואת איש החינוך וחבר הכנסת לשעבר שמעון סולמון לשגריר באנגולה. גרמן כיהנה בעבר כראשת עיריית הרצליה, הייתה חברת כנסת ושרת הבריאות. אשת ציבור עם עשייה רחבה ודוברת צרפתית.