ראיון מיוחד חגית משה: "הממשלה הזאת קשה ולא פשוטה - לא אליה פיללנו"

רגע אחרי אישור התקציב בממשלה שלראשונה כולל בבסיס את תקציב מוסדות החמ"ד, מודה יו"ר הבית היהודי, לה יש חלק גדול בהישג כי, "כשנכנסתי לפגישה לא חשבתי שזאת תהיה התוצאה" | חגית משה חושפת את משאלת ליבה: "הלוואי שהייתה ממשלת ימין על מלא", אך מבהירה: "אנחנו לא יכולים להיות באופוזיציה ולצעוק"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/08/21 19:28 כז באב התשפא

חגית משה: "הממשלה הזאת קשה ולא פשוטה - לא אליה פיללנו"
חגית משה, יו"ר הבית היהודי, צילום: חדשות כיפה

לא רבים יודעים, אבל אירוע היסטורי התרחש השבוע אך עבר מתחת לרדאר. לראשונה אי פעם, תקציב החמ"ד והישיבות נכנס לבסיס התקציב ולא רק כהסכמים כאלה ואחרים מול משרד האוצר וראש הממשלה. מי שהייתה שותפה נסתרת לתהליך היא יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה. 

"זה הישג היסטורי", אומרת יושבת ראש הבית היהודי בראיון מיוחד לחדשות כיפה, "האנשים בבית לא מבינים מה המשמעות של זה, יש פה אמירה מאוד משמעותית. תמיד במדינה היה נהוג לחשוב שצריך להיות תלויים בתקציבים קואליציוניים או בהסכמים והסדרים כדי שהתקציב יעבור לבתי הספר, במענה לשעות ותגבור לימודי קודש, וסוף סוף המדינה אומרת: התקציב הזה הוא חלק ממה שקורה בחינוך הדתי, הוא חלק אינטגרלי, הוא לא צריך להיות תלוי באף אחד, בממשלה או בשר כזה או אחר. זאת המשמעות של זה. מעבר לעניין התקציבי פרוצדוראלי שאפשר לחשוב מבחינת האוצר, יש כאן אמירה משמעותית שאומרת: אלה תוספות שהן 'בילד אין' בכל מה שקשור בחינוך ובחינוך הדתי במדינה, וזה ההישג הגדול". 


(חגית משה בריאיון לחדשות כיפה).

"לגבי גובה התקציב, האם הוא מספיק ומה ההשלכות שלו, אלה שאלות נוספות שאנחנו צריכים להידרש אליהן בעתיד. הדבר הגדול הוא הכניסה של זה לבסיס כחלק משעות הלימוד וממה שקורה במשרד החינוך והחינוך הדתי".

איך זה שאנחנו כבר ב-2021 ורק עכשיו זה נכנס לבסיס התקציב?

"אני שמעתי כל מיני השערות אבל יכולה לומר דבר אחד. כנראה שהיה צריך שיהיה ראש ממשלה או שר אוצר, או שניהם יחד שיסכימו לדרישה הזאת, שהיא משמעותית, ודבר שהוא כל כך משמעותי בבסיס שלו, כנראה שצריך התערבות יותר משמעותית של מישהו שאומר: זה חשוב לציבור הדתי. זה החלק הטוב שיש בממשלה החדשה. לאנשי ציבור זה נוח שיש תלות וצריך לבקש וצריך לעשות עבודה קשה כדי להכניס תקציב תוספתי למשרד החינוך. כאן אמרו אנחנו משחררים ומשתחררים מהתלות הזאת ונותנים את זה בדרך המלך כי מגיע, זה קורה. בסוף התקציב עובר והמדינה משקיעה בשעות האלה רק שהדרך היא לא נכונה". 

בהמשך הריאיון התייחסה יו"ר הבית היהודי לכך כי לא תמיד היא מרוצה מהרכב הממשלה הנוכחית, "הממשלה הזאת קשה ולא פשוטה - לא אליה פיללנו", ומגלה כי היא קיוותה להקמת ממשלת "ימין על מלא". ומה היא אמרה על הסיכוי לצרף את המפלגות החרדיות לממשלה? צפו בראיון המלא.