שלג אמיתי באטרקציה הגדולה של הקיץ: ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים

מידי שנה הגן הבוטני מכריז בריש גלי על פעילות הקיץ לילדים ומבוגרים גם יחד. בממלכת השלג יפגשו הילדים בהרבה דמויות "קפואות" שהם אוהבים ומכירים. גולת הכותרת של ממלכת השלג היא "אוהל השלג", שבתוכו יש שלג אמיתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/21 17:35 כו באב התשפא

ממלכת השלג בגן הבוטני, צילום: תום עמית

דיווחי מזג האוויר בסוף מהדורת החדשות הפכו להיות הדבר החם שכולם מדברים עליו, תרתי משמע! חודש אוגוסט החל וקשה לצאת מהמזגן. הילדים רק משתגעים בבית ואנחנו חושבים איך יוצאים בחום הזה, אבל אז, כמו פאטה מורגנה, הגיח הקמפיין של הגברת (הנפלאה!) מרים פרץ, הקורא בקול גדול לעם ישראל להגיע בחופשת הקיץ לעיר הבירה – ירושלים.

האמת, שהישיבה הממושכת במזגן, השעמום של הילדים והרצון לעשות משהו חדש הניב בראשי החלטה כי הפעם הולכים על זה. חיפשתי באתרים הרבים מה יש בכל אטרקציה והחלטתי שכדי להתקרר כהוגן חייבים להגיע עם כל המשפחה לגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם לחוות את האטרקציה הקרה והמרעננת של הקיץ - ממלכת השלג.

צילום: תום עמית

מידי שנה הגן הבוטני מכריז בריש גלי על פעילות הקיץ שתסחף ילדים ומבוגרים גם יחד! השנה הפעילות הינה בשיתוף עיריית ירושלים וחברת אריאל שחברו ויזמו חוויית קיץ מרתקת. העמסנו את כולם, נבחרת מלאה, על הרכב ויצאנו לעיר הבירה – ירושלים. איך שהגעתי לעיר, התחלתי לנשום. נכון, עדיין חם, אבל מאוד נעים במיוחד בשעה שהפעילות מתחילה, 17:00. שורה תחתונה: ממלכת השלג בגן הבוטני בהחלט מעניקה כמה שעות של בילוי משפחתי כיפי ואיכותי.

הגן הבוטני נראה כפנינה של טבע עירוני מקסים ועוצר נשימה. בכל עונה במהלך השנה, גם בזמן שאין אטרקציה מיוחדת לילדים כמו בקיץ אפשר להגיע, ניתן לערך פיקניק ולבלות זמן איכות עם המשפחה בין אלפי הצמחים והפרחים במקום, מול האגם הכל כך קסום ובפינות החמד הרבות המצויות ברחבי הגן.

כאמור, השערים נפתחים החל מהשעה 17:00 אבל כדאי להגיע בסביבות השעה 19:30. בשעה הזו, החום כבר ממש לא מורגש ואפילו כדאי להביא חולצה ארוכה או ג'קט קל שכן מי שרגיל רק ללחות הנוראית של המרכז יגלה כי בירושלים, ובכן האוויר צלול וקריר כיין ונעים כל כך לשהות בערב בבירתינו. בנוסף, בשעה הזו מתחילה השמש לשקוע והגן מתמלא בתאורה מרהיבה בשלל צבעים, מה שמעצים את החוויה ומכניס את כולם לאווירה קסומה, מכשפת וסוחפת.

הגן הבוטני

הגן הבוטניצילום: תום עמית

בממלכת השלג יפגשו הילדים בהרבה דמויות "קפואות" שהם אוהבים ומכירים. "אולאף" איש השלג קיבל אותנו בחיוך רחב ומקסים בבקתת השלג והוא זה שמציג בפני הילדים את הפעילויות ברחבי הגן, הכל בעניין רב. הוא גם הסביר שיש  לאורך המסלול דמויות של "ביג פוט" וצריך לחפש ולספור כמה קיימים לאורך המסלול. המשכנו ללכת והגענו לתחנת "מבוך פתיתי השלג" כמו ב'עידן הקרח'.

כל המשפחה נכנסה למבוך והתחלנו לשוטט, חלק מהשבילים במבוך מסתיימים ללא מוצא והילדים נאלצים לחזור על עקבותיהם לצומת הקודמת – לא אשקר אני בעצמי בתור מבוגר התבלבלתי כמה פעמים, אבל הרווחנו חוויה מלאת צחוק והנאה ביחד כמשפחה וזה היה בהחלט שווה את המבוכה הרגעית. בתחנת 'מלכת הים' הילדים דגו דגים בקרח, בהמשך הצטלמנו עם בני המשפחה כמשפחה קדמונית מתקופת הקרח,

ואז הגענו להרכבת הפאזל המיוחד המתאים לאמיצים שהרכיבו אותו תחת הקרח הקפוא. הילדים הכניסו את ידיהם למים הקפואים כדי להרכיב את הפאזל. המשכנו לתחנה הבאה והגענו ל"מערת יהלומי הקרח", בה הילדים חצבו 'יהלומים' אדומים בערך בגודל של סוכריות. למעשה, הם שוברים את הקרח באמצעות פטיש עץ, שבו הם מכים בקרח, ילד שמצליח להוציא יהלום מהקרח, רשאי לקחת אותו הביתה. מגיעים לעצירה מרעננת, ויש לומר מאוד פסטורלית על הדשא, לצפות בסרט בכיכובם של אודי ואביעד שמסבירים לילדים בסגנון מצחיק את הסוגיה הרצינית של התחממות כדור הארץ.

גולת הכותרת של ממלכת השלג היא כמובן "אוהל השלג". בתוך האוהל הזה יש שלג אמיתי שמופק ממכונה שעומדת בחוץ, ומזרימה פנימה שלג. אולי הילדים הירושלמים רגילים לראות שלג, אבל הילדים שלי ממש לא. לכן בילינו במקום זמן רב והם היו ממש מהופנטים.

הגן הבוטני

הגן הבוטניצילום: תום עמית

המלצות: להגיע עם נעלי ספורט \ נעל נוחה
מומלץ להביא בגדי החלפה ברכב למקרה הצורך

שעות הפעילות: א'-ה' מהשעה 17:00 עד 21:30

עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה - 89 ₪ מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1. כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ובמועדוני כוחות הביטחון,