סמוטריץ' תקף, והצעת חוק שיפוט החיילים ירדה מסדר היום

לאחר שיו"ר הציונות הדתית תקף את הצעת החוק שאמורה להקל על פתיחת חקירה פלילית לחיילים, ירדה ההצעה מסדר היום במליאה. "עצם העובדה שהחוק להפקרת חיילי צה״ל עלה על סדר היום של הכנסת היא חרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/21 15:01 כו באב התשפא

סמוטריץ' תקף, והצעת חוק שיפוט החיילים ירדה מסדר היום
דואג לחיילים, סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שאתמול תקף יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' את הצעת החוק בדבר חקירות פליליות לחיילים, ירדה ההצעה מסדר יומה של הכנסת והוא לא יעלה להצבעה במליאה. 

הצעת החוק הממשלתית מבקשת להקל את תהליך פתיחה בחקירה פלילית נגד חיילי צה״ל בשל פעילות מבצעית. אמש (ג') תקף סמוטריץ' את הקואליציה וקרא: "שיא חדש של חרפה בממשלת בנט-עבאס". כאמור, בעקבות גל המחאה הקואליציה הורידה את החוק מסדר היום והוא לא יעלה להצבעה במליאת הכנסת.

"עצם העובדה שהחוק להפקרת חיילי צה״ל עלה על סדר היום של הכנסת היא חרפה", אמר סמוטריץ', "אך טוב שלאחר שזעקנו הצעת החוק הזו הוסרה מסדר היום. אני דורש מהנהלת הקואליציה להודיע כי יגנזו את החוק ויקיימו את הבטחותיהם להעניק גיבוי לחיילי צה"ל ולהוציא את היועצים המשפטיים מהחמ"לים. נמשיך לשמור על חיילי צה"ל".

ח״כ אופיר סופר אמר בתגובה: ״אני מברך על הסרת הצעת החוק המסוכנת של ממשלת ישראל שנועדה למצוא חן בעייני השופטים בהאג ולמעשה מפקירה את לוחמי צה״ל. כמי שחווה את הסוגיה על בשרו, אני יודע כמה חשוב הגיבוי של צה״ל למפקדיו. אמשיך לדאוג ללוחמי צה״ל״.

יו"ר עוצמה יהודית ח״כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "חשוב שבעקבות מחאת הציונות הדתית נמנעה הפגיעה בחיילי צה"ל. לא ננוח, לא נשקוט ונמשיך להיאבק למען החיילים שמוסרים את חייהם בפעילות מבצעית למען המדינה ונגד ניסיונות הממשלה לפגוע בחיילי צה"ל".