כתב אישום לזועבי: עבירות של מרמה וזיוף

במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות, תודה חברת הכנסת לשעבר במיוחס לה יחד עם נאשמים נוספים, בכירים לשעבר במפלגת בל"ד. העונשים: עבודות לתועלת הציבור וקנס כספי. מהמפלגה נמסר בתגובה: "אפשר להגיד שוב שההר הוליד עכבר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/08/21 10:42 כו באב התשפא

כתב אישום לזועבי: עבירות של מרמה וזיוף
צילום: Miriam Alster/Flash90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד חברת הכנסת חנין זועבי בגין עבירות של ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר. יחד איתה מואשמים גם 12 אנשים נוספים, חלקם נושאי משרה בכירה לשעבר במפלגת בל"ד. 

במסגרת הסדר טיעון בין הנאשמים לפרקליטות, כתב האישום שהוגש על ידי עורכי עמרי קופלר, בן עמי כהן ומיכל מזרחי, הנאשמים יודו ויורשעו בעבירות המיוחסות להם, ויעתרו להטלת עונשים מוסכמים. בין היתר, עונשי מאסר בפועל שירצו בצורת עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 25,000-75,000 שקלים. 

 זועבי נחקרה יחד עם כ-35 חשודים נוספים, בהם מי שהיו בכירים בזמנו במפלגת בל"ד, בחשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בעניין מסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה בשתי מערכות בחירות, כלליות ומקומיות, בשנת 2013. 

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט על העמדתה לדין באפריל האחרון.מנדלבליט דחה את הטענות שהעלו עורכי דינה של זועבי בשימוע שקיים לה. עם זאת, על אף שחומר הראיות מלמד על עבירות פליליות לכאורה גם של מפלגת בל"ד, שבה הייתה חברה זועבי, מנדלבליט החליט כי לא התקיימו נסיבות מובהקות המצדיקות העמדה של המפלגה לדין. 

ממפלגת בל"ד נמסר בתגובה כי הם מברכים על הסדר הטיעון: "חתימת הסדר הטיעון עם 13 מחברי המפלגה לצד החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק הפלילי כנגד המפלגה בניגוד לדעת הפרקליטות, מוכיח את זעקתנו מהיום הראשון שמדובר ברדיפה פוליטית של המפלגה וחבריה, מאחר ומקומם של הטענות לגבי אי סדרים בניהול כספי מימון הבחירות, להתברר מול מבקר במדינה ולא באמצעות חקירות פליליות של מאות חברי מפלגה ומעצרים של אנשים מכובדים ונורמטיביים ונקיי כפיים מבתיהם באישון לילה במבצע משטרתי אכזרי".  

"לאחר 5 שנים של רדיפה ושנתיים של התדיינות, הפרקליטות חזרה בה מחשדות של הלבנת הון וקבלת דבר במרמה, לרבות הניסיון להעמיד מפלגה לדין ללא בסיס בחוק, בהפרות קלות בעניין חוק מימון מפלגות בשל אי סדרים ברישום קבלות עבור תרומות שהתקבלו במפלגה, כנגד עונשים וקנסות קלים. אין מפלגה בישראל שלא היה ביקורת בעניין התנהלות כספית אך רק את בל״ד רדפו, מסיבות פוליטיות". 

|בל״ד מברכת מחזקת את חבריה ומנהיגיה אשר החליטו לקחת אחריות קולקטיבית ולחתום על עסקת טיעון במטרה לשים קץ לרדיפת המפלגה  ומאות פעילים, עורכי דין, מורים, פעילים חברתיים, חברי כנסת, אשר הפכו לקורבן של רשויות האכיפה שניסו בכוח לנטרל את הפעילות הפוליטית של המפלגה באמצעות הליכים משפטיים, אשר התבררו בסוף כחסרות בסיס. כיום לאחר שנים של התדיינות ומאמצים להפליל אל המפלגה וחבריה בהאשמות ועבירות חמורות, אפשר להגיד שוב שההר הוליד עכבר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן