בנט: "אנחנו הראשונים בעולם שמתחסנים בחיסון המשלים"

ראש הממשלה הגיע לחנוך מתחם חיסונים בירושלים ודיבר על הייחודיות של ישראל במתן המנה השלישית, "כדי שלא נצטרך להגיע למגבלות הרבה יותר קשות אנחנו נתחסן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/08/21 09:54 כו באב התשפא

בנט: "אנחנו הראשונים בעולם שמתחסנים בחיסון המשלים"
בנט גוזר את הסרט , צילום: חיים צח/ לע"מ

מספר שעות לאחר שקבינט הקורונה הרחיב את ההגבלות שנועדו לצמצמם את התפשטות התחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט חנך היום (ד') את פתיחת מתחם החיסונים של שירותי בריאות כללית בסינמה סיטי בירושלים. 

"ישראל אזרה אומץ", אמר, "אנחנו הראשונים בעולם שמתחסנים בחיסון המשלים, החיסון השלישי. זה לא דבר מובן מאליו, זו החלטה מקצועית, אבל חיונית כדי לנסות להימנע מאמצעים יותר קשים". 

בהתייחסות להגבלות שאושרו אתמול, אמר ראש הממשלה כי "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה, אבל לא להגיע למצב שבתי החולים, חלילה, יצטרכו להגיד: ׳אין לנו מקום׳. זה לא יכול לקרות במדינת ישראל. המטרה שלנו היא לא להגיע לזה, ואנחנו יודעים מתי ללחוץ על הברקס. ביחד אנחנו יודעים למנוע הגעה לאותה תקרה. מגפת הדלתא היא מגפה חדשה ושונה".

"כדי שלא נצטרך להגיע למגבלות הרבה יותר קשות אנחנו נתחסן, נעטה מסכות, ונשמור על ריחוק. זה בידינו. מי שנדבק מתיז החוצה הרבה יותר נגיפים, באוויר יש יותר נגיפים ומול היריב הזה האויב של ריבוי נגיפים צריך הגנות יותר גבוהות. בנט שב ומבהיר כי על ישראל להימנע ככל האפשר מהגעה לסגר. "כדי שלא נצטרך להגיע למגבלות הרבה יותר קשות אנחנו נתחסן, יש מיליון צעירים שעוד צריכים להתחסן ועוד 1.2 מבוגרים, נעטה מסכות ונשמור על ריחוק וזה בידינו". 

משרד הבריאות מעדכן כי ביממה האחרונה התגלו 3,269 ישראלים מאומתים לנגיף, מתוך 98 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-3.3% - נתון נמוך מזה של יום שני. מחלקה נוספת לטיפול בחולי קורונה נפתחה בבית החולים הלל יפה בחדרה. עד עכשיו, החולים טופלו ביחידה נפרדת במחלקה הפנימית. לאור העלייה בתחלואה, נפתחה מחלקה ייעודית בבית החולים, אשר אותה יובילו צוותים מקצועיים שגויסו מהמחלקות פנימיות, טיפול נמרץ כללי וטיפול נמרץ לב – כפי שנעשה בעבר. ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה: "הצורך החיוני כעת להפעיל מחלקה נוספת מחדש באופן מלא, משמעותו עומס נוסף על המחלקות הפנימיות ועל המחלקות לטיפול הנמרץ כללי ולב. עשינו, ונעשה הכול בכדי לסייע לכל מטופלת ומטופל שיגיע בשערינו, אבל חשוב להבין שהשנה החולפת הייתה קשה במיוחד ושוחקת". 

רק אתמול ליווה ראש הממשלה את אמו במתן החיסון השלישי. "צריך לדעת שכמעט תשעה מכל עשרה חולים קשה הם מעל גיל 60".