לקראת קריאה ראשונה: שנת מאסר למחזיקים נשק לא חוקי

ועדת חוקה אישרה לקראת קריאה ראשונה הצעת חוק אשר לפיה החזקת נשק בלתי חוקי תגרור שנת מאסר | המשטרה הגישה כתב אישום נגד תושב ג'ת ותושב זמר בגין עבירות בנשק וחבלה בכוונה מחמירה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/08/21 16:33 כד באב התשפא

לקראת קריאה ראשונה: שנת מאסר למחזיקים נשק לא חוקי
הוועדה היום , צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת החוקה אישרה היום (ב') לקראת קריאה ראשונה במליאה עונש מינימום של שנת מאסר על החזקת נשק בלתי חוקי. הצעת החוק נועדה לקבוע עונש מינימום של 12 חודשי מאסר למחזיקים נשק בלתי חוקי. העונש המקסימלי יישאר כמו שהיה, 7 שנות מאסר. 

יו"ר הוועדה חבר הכנסת גלעד קריב אמר בדיון כי: "ועדת החוקה תעניק עדיפות ברורה להצעות חוק ממשלתיות ופרטיות שיסייעו להתמודדות עם תופעת האלימות בחברה הערבית. הנושא הזה חייב להיתפס כמכת מדינה שמחייב את כל הגורמים - הממשלה, הכנסת והרשויות המקומיות - להתמודד עם הסוגיה הזאת, וועדת החוקה תתרום את חלקה בהקשר הזה."

עוד אמר כי ההצעה הועברה לקריאה ראשונה מתוך ידיעה כי עד לקריאות הבאות במליאה יערכו שינויים בהתאם לנתונים.  "אני חושב שיש לחוקק את הצעת החוק כהוראת שעה בהתאם להסכמות עם שר המשפטים אך לשלוש שנים במקום חמש". 

"החוק הזה הוא בדחיפות של מצב חירום. המכה של אלימות ופשיעה גם בחברה הערבית, מתחילה קודם בהרתעה של כניסה לפשע ולמשפחות הפשע. אנחנו לא שם", אמרה יוזמת ההצעה חברת הכנסת שרן השכל מטעם תקווה חדשה, "פשיעה חקלאית גם היא תוצאה של זה, כנופיות הפרוטקשן מגיעות ומסתובבות בביטחון עם כלי נשק באין מפריע ועד שהמשטרה עוברת את הסבך הבירוקרטי אדם יוצא עם מספר חודשי עבודות שירות. זו מכה שיש לגדוע אותה מידית. הוראת שעה לחמש שנים זה המינימום. אנשים צריכים לדעת שהם יכולים להסתובב חופשי בעריהם, זה התחיל בערים ערביות ועכשיו רואים את זה בעכו, בלוד, ובעוד מקומות. זה כלי אחד מתוך סט של כלים שנביא בחודשים הקרובים ואבקש לאשר כמה שיותר מהר".

המשטרה: קפיצה בכמות התיקים שנפתחו בעבירת החזקת נשק ב-2020; 2624 נחקרים ו-652 כתבי אישום 

בתוך כך, משטרת ישראל מעדכנת כי הבוקר הגישה פרקליטות המחוז לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תושב ג'ת ותושב זמר בגין עבירות בנשק, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות, בין היתר, ירי לעבר בית עסק ושוטרים בבאקה אל גרביה. השניים נעצרו כשברשותם רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב. 

רובה הסער שנתפס ברשות החשודים

רובה הסער שנתפס ברשות החשודים צילום: דוברות המשטרה

במהלך פעילות משטרתית יזומה של בלשי משטרת באקה אל גרביה ולוחמי מג"ב באמצע החודש שעבר, שמעו השוטרים קולות ירי שנורו לעבר בית עסק בעיר. השוטרים הבחינו ברכב אשר נמלט מהמקום וחסמו את נתיב בריחתו, אולם הרכב ובו היורים המשיכו בבריחה תוך סיכון כלי רכב שנסעו בכביש. במהלך הבריחה ירו החשודים באמצעות רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב שהיה ברשותם לעבר השוטרים הרודפים. בהמשך הגיעו הנמלטים למטע זיתים שם הסתירו את רכבם ונמלטו רגלית כשהם חמושים. 

זמן קצר לאחר מכן, בעקבות סריקות שערכו השוטרים, אותרו החשודים כשהם נמלטים בריצה ולאחר מרדף קצר נעצרו כשברשותם הרובה. השניים, תושבי ג'ת וזמר בגילאי 32 ו 28, נעצרו והובאו לחקירה במשרדי היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) מרחב מנשה שבידיה הופקדה החקירה.