לפיד: "שלוש שנים לא היה למדינת ישראל תקציב. היום זה נגמר"

שר החוץ התייחס לאישור התקציב בממשלה וטרח להאשים את הממשלות הקודמות בתקיעות המצב: "שלוש שנים מדינת ישראל התנהלה בלי תקציב. הכל בגלל פוליטיקה". כמו כן הרגיע: "אני לא מודאג לגבי אצבעות לתקציב בכנסת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/08/21 15:05 כד באב התשפא

לפיד: "שלוש שנים לא היה למדינת ישראל תקציב. היום זה נגמר"
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל ה-36 אישרה הבוקר (ב') את תקציב המדינה לשנים 2021-22, ובכלל ישיבות הסיעות השונות בכנסת מתייחסים למאורע. ראשון להתייחס היה שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד שפתח בביקורת כלפי נתניהו: "שלוש שנים לא היה למדינת ישראל תקציב. היום זה נגמר". עוד הוסיף בשבח עצמי לממשלה: "זה מה שממשלה שפויה עושה. יש לה ראש ממשלה מחויב, יש לה שרים מחויבים וזה מה שממשלה עושה - קמה בבוקר והולכת לעבוד בשביל האזרחים. הבטחנו שקט, הבטחנו עשיה. אנחנו מקיימים".

לפיד סיכם את הלילה הארוך: "אחרי לילה לבן, סגרנו הבוקר תקציב מדינה לשנתיים הקרובות. יש בו תקצוב שיא לתשתיות לאומיות. במטרו, בבתי חולים, בפריפריה הישראלית, בעסקים קטנים, בתשתיות דיגיטליות ותשתיות ירוקות". עוד הוסיף: "זה תקציב טוב, נכון, מדוייק, מעודכן, נותן מענה למה שהמדינה צריכה. הוא עבר פה אחד בממשלה כי כולנו מאמינים בו. והוא יעבור בכנסת מפני שאזרחי ישראל צריכים אותו". על החשש כי התקציב עלול ליפול בכנסת השיב ברוגע: "אני לא מודאג לגבי אצבעות לתקציב בכנסת".

מנגד גם יו"ר האופוזיציה התייחס להעברת התקציב ותקף: "יש לי לא מעט ניסיון בכלכלה. הייתה לי הזכות כרה״מ ושר אוצר להפוך את ישראל לכלכלה חופשית וצומחת. העברתי הרבה תקציבים, אבל תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי".  עוד חזר על מתקפתו כנגד התקציב עבור החברה הערבית: "במקום להוריד מיסים ולהקל על אזרחי ישראל, הם מעלים מיסים ומחירים ופוגעים באזרחי ישראל. ולמה הם עושים זאת? הם צריכים לשלם 53 מיליארד שקלים שהבטיחו למנסור עבאס כדי שהממשלה שלהם תשרוד. הם מטילים על ישראל את מס עבאס. ולמה אזרחי ישראל הם אלה שצריכים לשלם את המחיר? הם לא צריכים. נפיל את הממשלה הזאת בהקדם".