אלוף חדש בצה"ל: המזכיר הצבאי המיועד הועלה בדרגה

לקראת כניסתו לתפקיד החדש, הועלה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה נפתלי בנט לדרגת אלוף, "בתפקיד המזכיר הצבאי צריך אנשים נבונים, עם ראייה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 23:06 כ באב התשפא

אלוף חדש בצה"ל: המזכיר הצבאי המיועד הועלה בדרגה
האלוף החדש, צילום: דובר צה"ל

לקראת כניסתו לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, דובר צה"ל מעדכן כי תת-אלוף אבי גיל, בן ה-49,  הועלה לדרגת אלוף אתמול (ד'), בטקס שנערך בבית "בן גוריון", במחנה "רבין" (הקריה). הטקס נערך בראשות שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובנוכחות חברי פורום מטכ''ל ומשפחתו של האלוף.

פקיד המזכיר הצבאי דורש מקצועיות צבאית, והבנה אסטרטגית רחבה. בין השאר, לאור זאת ולאור הצורך שאני רואה במשקל סגולי גבוה יותר למזכיר הצבאי, החלטנו שנכון להעלות את דרגתו לאלוף", אמר גנץ, "יש לי ביטחון גדול ביכולתו של אלוף אבי גיל למלא את המשימה בהצלחה, על בסיס הניסיון והיכולות שהוכיח לאורך שרשרת הפיקוד. גנץ הודה לתא"ל אבי בלוט, והדגיש כי הוא עובר מתפקיד רגיש, לתפקיד רגיש נוסף, מפקד אוגדת איו"ש, שבו החלטה טקטית, יכולה להיות בעלת חשיבות מדינית אסטרטגית, וכי הוא בטוח בהצלחתו, ביכולותיו ובכישוריו להצליח גם בו".

ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי אמר כי: ״בתפקיד המזכיר הצבאי צריך אנשים נבונים, עם ראייה רחבה, מאוזנים, שקולים ומנוסים. שלושת הקריטריונים המרכזיים של התפקיד הזה הם מקצועיות, ענייניות וממלכתיות. אבי, אתה מצויד בשלל תכונות וניסיון כדי למלא את התפקיד הזה כמו שצריך. אני חושב שגם התפקידים האחרונים שמילאת בהצלחה יתרמו לך לתפקיד זה. אני סומך עלייך ומאחל לך הצלחה רבה״.

צילום: דובר צה"ל


האלוף החדש גיל סיפר על תחושותיו. "היום לפני 31 שנים התגייסתי לצה"ל והתחלתי את המסע המיוחד הזה, שעדיין בעיצומו. כשאדם מחליט לטפס לפסגת הר גבוה, צעדיו הראשונים קלילים, מהירים, נשימותיו קלות. ככל שהוא צובר גובה ומתקרב אל הפסגה, נשימותיו וצעדיו קצרים וטיפוסו הופך איטי. כל צעד מחייב מחשבה, בכל צעד מרגיש הוא את כובד האחריות על כתפיו. ביראת כבוד ובתחושת שליחות ואחריות אכנס לתפקיד. אני מתחייב לפעול בענייניות, ביושרה ובממלכתיות. אשאר נאמן לערכי צה"ל שעליהם חונכתי וחינכתי, וכמובן לצו מצפוני, זה שאני מקווה שהביא אותי למעמד מרגש זה".

אלוף החדש הוא בעל תואר במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, תואר שני בביטחון ומדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, בוגר קורס ניהול בכירים באוניברסיטת הרווארד. כמו כן, בוגר קורס פיקוד ומטה ובוגר המכללה לביטחון לאומי.