בפעם הראשונה: מדינות מרכז אמריקה במפגן תמיכה למען ישראל

הערב התקיים פורום תמיכה ראשון מסוגו של מדינות מרכז אמריקה. נשיא גואטמלה אמר כי "אויבי ישראל הם אויבנו, חיזבאללה הוא ארגון אויב במדינתנו ולעולם לא נקבל השקעה כלכלית שעשויה להגיע מקבוצות או ממדינות המזוהות עם הארגון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 21:56 כ באב התשפא

בפעם הראשונה: מדינות מרכז אמריקה במפגן תמיכה למען ישראל
שר החוץ לפיד נושא דברים , צילום: באדיבות פורום מרכז אמריקה למען ישראל

מדינות מרכז אמריקה קיימו הערב (ה') פורום תמיכה למען ישראל, זאת בעקבות התגברות האנטישמיות ברחבי העולם. 

הפורום התקיים בראשות נשיא גואטמלה ד"ר אלחנדרו ג'יאמטי, חברי פרלמנט מקוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, גואטמלה, פנמה, הונדורס ואל סלבדור, שר החוץ יאיר לפיד, שר התפוצות נחמן שי, ויו"ר המרכז לאימפקט יהודי רוברט זינגר. 

ד"ר אלחנדרו ג'יאמטי, נשיא גואטמלה, אמר כי"גואטמלה דבקה, מכבדת ותומכת במאבק באנטישמיות. אויבי ישראל הם אויבינו וחברי ישראל הם ידידינו". הוא הדגיש, "אנו מכריזים על חיזבאללה כארגון אויב למדינת גואטמלה, ומצהירים שלעולם לא נקבל השקעה כלכלית שעשויה להגיע מקבוצות או ממדינות המזוהות עם ארגון חיזבאללה".  עוד סיפר על חשיבות חופש הדת בגואטמלה, ועל היחסים ההדוקים בין קהילות שונות, המושרשים באמונות ובהיסטוריה המשותפת, "אברהם הוא אברהם שלנו, יעקב הוא יעקב שלנו והיסטוריה של עם ישראל מבראשית ועד היציאה ממצרים הייתה ניצחון שאנו, כנוצרים, וכיהודים, מכירים כמקור האמונה שלנו".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הודה לו על הדברים. "אנו מודים על ההכרה בירושלים כבירתנו הנצחית. היה לי הכבוד לפתוח את שגרירות הונדורס בירושלים לצד הנשיא הרננדז. אנו עומדים כתף אל כתף במאבק בטרור העולמי. צעד אחד מרכזי הוא הוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק, ואני אסיר תודה על אלה שעשו את הצעד וקוראים לכל מדינה ללכת בעקבותיהם. היום אנו משתפים פעולה בנושא אנרגיה מתחדשת, תשתיות, חקלאות, מים ועוד ועוד. אנו רוצים להעמיק ולחזק את היחסים הללו, להגדיל את המסחר, לחתום על יותר הסכמים כלכליים ולשתף פעולה בבריאות."

נשיא גואטמלה נושא דברים

נשיא גואטמלה נושא דבריםצילום: באדיבות פורום מרכז אמריקה למען ישראל