"את לא מתה"? | אב שכול מואשם בניסיון רצח

אביו של חייל הדובדבן שחר סטרוג אשר נהרג מפליטת כדור לפני שלוש שנים מואשם בניסיון רצח של בת זוגתו, הוא חבט בראשה עד שחשב שהיא מתה ואז ניסה לטשטש את עקבותיו. היא הצליחה להימלט ונזקקה ל-80 תפרים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/07/21 08:16 יז באב התשפא

"את לא מתה"? | אב שכול מואשם בניסיון רצח
ארכיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בחודש אוגוסט בשנה שעברה הגיע קובי סטרוג (52) לביתה של חברתו ב-13 השנים האחרונות באזור ירושלים. השניים תכננו באותו יום לחשוף את הקשר הרומנטי ביניהם בפני משפחתו של סטרוג, אשר איבדה את בנה שחר לוחם דובדבן באירוע פליטת כדור לפני שלוש שנים, שנורה לעברו על ידי חברו ליחידה נ', שהורשע בהריגה ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר.

סטרוג הגיע לדירה של ל' כדי לתכנן את המעבר לחיים משותפים יחד. הוא ביקש ממנה לעצום עיניים כדי שיוכל להעניק לה מתנה, ואז החל להכות אותה באכזריות בראשה באמצעות חפץ חד. על פי כתב האישום, כתוצאה מהמכות היא נפלה לרצפה, אך סטרוג המשיך להכות אותה בראשה ובעורפה בכוח רב, למרות תחנוניה, וגרם לה לדימום מסיבי מהגולגולת, האוזן והעורף. "כמה שתתמוטטי יותר מהר - זה ייגמר יותר מהר", הוא הבטיח והמשיך להכות. לאחר שחשב שהיא כבר אינה בין החיים, הוא התקלח והחליף בגדים. כאשר יצא מהדירה הבחין בה זזה, ואמר "מה, את לא מתה?", הוא שב להכות בה נמרצות עד שהעמידה פנים שהיא מתה. סטרוג הניח לה, לקח את מפתחות הבית והדירה ועזב את המקום. 

בניסיון לטשטש את עקבותיו, הוא נסע ברכבה למודיעין ומשם לקח מונית למרכז הארץ היישר ליום עבודה. בינתיים, ג' הצליחה לצאת מהדירה ולהזעיק עזרה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם ואושפזה שם במשך שבועיים, כשבמסגרת הטיפולים לשיקום מצבה נזקקה לכ-60 תפרים בראשה, 20 תפרים בעורפה ו-6 תפרים באוזנה.

לאחר מספר שעות של בירור משטרתי התגלה הרקע למקרה הקשה ובן הזוג סטרוג הובא למעצר. למרות הזמן הרב שחלף מאז התקיפה, שמו הותר בפרסום רק לפני כמה ימים. כתב האישום נגדו כולל ניסיון רצח ושיבוש מהלכי משפט, סטרוג עצמו עצור עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. במהלך תקופת מעצרו הוא פעל, באמצעות עורך דינו אבי חימי, להגיע להסדר טיעון מול פרקליטות מחוז ירושלים ולהקל בעונשו הצפוי - מהלך שעד כה נבלם, בין השאר בשל עמדתו הנחרצת של עו"ד זוהר גיאת, המנהל את המשפט מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, ובהמשך לכך הכפירה בכתב האישום מצידו של סטרוג, מה שהביא לכישלון הליך הגישור.

בראיון לוואלה תיארה ג' את מסכת הייסורים שעברה עליה. "ישבתי בסלון. הוא אמר שאני צריכה לשבת בפינת אוכל. עברתי לפינת האוכל והוא אמר שזה לא טוב, וסיבב את הכיסא [כך] שגב הכיסא יהיה בצד ולא מאחורי הראש, וביקש שאעצום עיניים", היא מספרת. "עצמתי עיניים והוא אמר לי כל הזמן: אל תפתחי, אל תפתחי. זה לקח לפחות דקה וחצי, ואני הייתי בטוחה שההפתעה זה ארון שקנה או שהוא מכניס את הבגדים שלו. פתאום הרגשתי מכה בראש וחשבתי שזו רעידת אדמה או שהתקרה נפלה עליי. צעקתי את שמו ונפלתי לרצפה".

 "כשהצלחתי לפקוח עיניים, ראיתי אותו עומד מעליי עם כפפות ומשהו שחור ביד. הוא המשיך לחבוט בי. כששכבתי מגואלת בדם, הוא אמר: 'כמה שתמותי יותר מהר, כך זה ייגמר יותר מהר', והמשיך להכות בראשי עם המכשיר שהיה לו ביד. הוא חשב שאני מתה, לקח את הפלאפון שלי, נעל אותי בבית עם המפתחות שלי - ונסע ברכב שלי".

"אין לי מושג אחרי כמה שעות התעוררתי. זחלתי לדלת, ראיתי שהיא ללא מפתח ואין טלפון. למזלי, יש לי בסלון חלון שהוא כמו קיר, הוא תריס חשמלי. לחצתי, התריס עלה, החלון היה כבר פתוח. הוצאתי בזחילה חצי גוף והתגלגלתי החוצה, זחלתי לכיוון יציאה מהמרפסת והשכנה שלי, שהדלת שלה הייתה פתוחה, ראתה אותי ומיד הזעיקה שכנים, והם הזעיקו מד"א ומשטרה".

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את ג', אמר כי "מדובר באחד המקרים האכזריים ביותר של התעללות וניסיון לרצח של בת זוג שבאו לפני בתי משפט בישראל. התכנון המוקדם, המניפולציה ווידוא ההריגה גרמו לנזק לא הפיך למרשתי, הן נפשית והן פיזית. הניסיון להשתמש בזכר הבן הוא ניסיון ציני ונואל".