טראגי: פעוט טבע למוות בחדרה

בפעם השישית בתוך יומיים טביעה שמסתיימת במוות. פעוט בן שנתיים בלבד נהרג היום בחוף הדייגים בחדרה. מדובר באותו חוף בו טבע לפני שבועיים הנער אור אלפה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/21 16:20 טז באב התשפא

טראגי: פעוט טבע למוות בחדרה
אמבולנס שהגיע לטפל במקרה טביעה, ארכיון, צילום: דוברות מד"א

טרגדיה, פעוט בן שנתיים טבע למוות היום בצהריים (א') בחוף הדייגים בחדרה. הפעוט נמשה מהמים ולאחר ניסיונות הצלה נאלצו כוחות הרפואה לקבוע את מותו. מדובר במקרה השישי בתוך יומיים בלבד

חובשים ופראמדיקים של ארגוני הרפואה מד"א  ואיחוד הצלה הוקפצו למקום ושם לאחר ניסיון החייאה על החוף הועבר התינוק לטיפול בבית החולים הלל יפה בחדרה ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

פראמדיק רכוב על אופנוע של מד"א אסף תפוחי סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו את הפעוט מחוסר הכרה בסמוך לקו המים כשמבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. סיפרו לנו שהוא נמשה מהים ע"י מציל מחוף סמוך כשהוא ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול הרפואי המתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".

מוקדם יותר אותרה גופתו של הילד בן ה-10 מנצרת שטבע אתמול בעכו. גם אביו של הילד טבע אתמול באותו חוף ועל המשפחה ירד אבל כבד.

מוקדם יותר היום גבר בן 87 טבע בבריכה ציבורית בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר כשמצבו אנוש וכשהם מבצעים פעולות החייאה.

מארגון בטרם נמסרו הנחיות למניעת טביעה טראגית של ילדים במהלך החופש:

•    במים ובסביבתם משגיחים על ילדים מתחת לגיל 5 ושאינם יודעים לשחות במרחק נגיעה וללא הסחת דעת
•    כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קובעים מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים
•    לא נכנסים לחוף הים ללא שירותי הצלה פעילים
•    בצימרים ובבריכות פרטיות מוודאים שיש גדר עם שער הננעל באופן אוטומטי למניעת כניסת ילדים       ללא השגחה
•    מצופים מומלצים לשימוש אך אינם מהווים תחליף להשגחה


(טביעת פעוט בבת ים בסוף השבוע האחרון).