המתווה לפתיחת שנת הלימודים: כל הפרטים הידועים

המתווה לפתיחת שנת הלימודים יוגש היום לראש הממשלה נפתלי בנט כשמשרדי הממשלה עדיין מצויים במחלוקות כיצד הגל הרביעי של הקורונה ישפיע על הפתיחה. משרד הבריאות דורש: קפסולות בכיתות ה'-ו' בערים אדומות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/21 07:39 טז באב התשפא

המתווה לפתיחת שנת הלימודים: כל הפרטים הידועים
בית ספר יסודי באפרת. ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

חמישה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, והיום (א') יוגש לראש הממשלה נפתלי בנט המתווה לפתיחת השנה. מי שיגיש את המתווה הם משרדי הבריאות והחינוך אך נראה שעדיין יש חוסר הסכמה בין המשרדים בנושא הפתיחה בצל הגל הרביעי של הקורונה.

על פי הפרסום בחדשות 12, מבחינת משרד החינוך והשרה יפעת שאשא ביטון - לבתי הספר תיאסר כניסת לא מחוסנים, לא ייכנס לבתי הספר. מחלוקת נוספת מגיעה מכיוון ימי הבידוד של תלמידים מאומתים ובדיקות הקורונה. במשרד החינוך מעוניינים שאחרי בדיקה שלילית אחת התלמידים יחזרו אל ספסל הלימודים - שרת החינוך הציעה לערוך בדיקה נוספת תיעשה במקביל, בעוד שמשרד הבריאות מתעקשים על שתיים לפני החזרה ללימודים. לטענתה, התחלואה הרגשית, הנפשית והחברתית מסוכנת יותר.

מחלוקת קיימת גם בנוגע להצעה לחלק את הכיתות לקפסולות בערים אדומות. במשרד הבריאות רוצים קפסולות בכיתות ה'-ו'. במשרד החינוך מקשי ושואלים למה דווקא בכיתות אלה והאם הקפסולות אכן יעילות.

במשרד החינוך של השרה ביטון לא רוצים לאשר חיסונים בשטח בית הספר מכיוון שמדובר בפרוצדורה רפואית מורכבת שלא מתאימה לשטח מוסדות הלימוד. על פי הפרסום, המחלוקות צריכות להיות מיושבות עד היום, המועד שבו נדרשים המשרדים להגיש לראש הממשלה את המתווה המוסכם.

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי מערכת הבריאות פועלת לפתיחת שנת הלימודים כרגיל, אנחנו נערכים לפתוח אותה כסדרה - זו מטרתנו".

הורוביץ הסביר כיצד: "יותר בדיקות פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה". הורוביץ הוסיף כי "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".

בנט אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה ביום חמישי: "זה אפשרי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולשמור על בריאות הציבור. גלי הקורונה הראשונים עלו לנו באלפי מתים, ב-200 ימי סגרים, אובדן שנת לימודים ופגיעה כלכלית קשה".

עוד הוא אמר: "האתגר שלנו ברור, שכל הישראלים שיכולים להתחסן ילכו להתחסן כל אזרח מגיל 12 ומעלה שאין לו מניעה בריאותית להתחסן, לכו להתחסן. לכו להתחסן. אני רוצה לעמוד על הנקודה הזו, יש מדינות רבות בהן אין מספיק חיסונים עבור האוכלוסייה והציבור משווע לזה וכאן ממשלת ישראל משקיעה מיליארדים כדי שיהיה חיסון זמין בכל נקודה בארץ ועדיין מיליון ישראלים פשוט מסרבים להתחסן, גם עבור הצעירים מעל גיל 12 דאגנו לרציפות מלאי החיסונים הנדרש יש מעל 600 אלף צעירים עד גיל 30 שעוד לא התחסנו".