אולמפיאדת טוקיו יש מדליה: אבישג סמברג זכתה בארד בתחרות הטאקוונדו

לוחמת הטקוואנדו עד משקל 50 ק"ג הביאה מדליה ראשונה באולימפיאדה בטוקיו. "אני יודעת שאני יכולה להוציא מעצמי יותר וחושבת שאני יכולה להביא בפעם הבאה זהב" אמרה במסיבת העיתונאים. הנשיא הרצוג התקשר לברך

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/21 20:44 טו באב התשפא

יש מדליה: אבישג סמברג זכתה בארד בתחרות הטאקוונדו
אבישג סמברג, זוכת מדליית ארד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אולימפיאדת טוקיו: לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג, עשתה את הבלתי יאמן וזכתה במדליית ארד במקצה של עד 50 ק"ג. סמברג הגיעה לקרב האחרון מול רוקייה אילדירים הטורקייה, וניצחה אותה במהפך אחרון בתוצאה 22:27. על אף שלא הייתה התעניינות בענף בישראל, ושהוא התקיים על היום הראשון של האולימפיאדה, סמברג הביאה כבוד לעצמה ולמדינת ישראל שלא תסיים את התחרות בידיים ריקות.

במסיבת העתונאים סיפרה סמברג על כל התהליך בדרך לניצחון, "המאמן שלי אמר לי שאם לא אלחם על זה עכשיו, אתחרט כל חיי. הוא דאג להגיד לי את המשפטים הנכונים לאורך כל הקרב". סמברג סיימה נרגשת מאוד מהתחרות: "אני לא מעכלת שאני מדליסטית אולימפית". עוד הוספיה בהתרגשות: "זה מטורף, זו הרגשה יוצאת דופן. אני באמת מרגישה בעננים. אני מאוד מרוצה מההופעה שלי היום". סמברג גם לא חוששת מלשאוף גבוה יותר והודיעה: ". אני מקווה להמשיך לנצח ושמחה זה השתלם עם מדליה אולימפית. אני יודעת שאני יכולה להוציא מעצמי יותר וחושבת שאני יכולה להביא בפעם הבאה זהב".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התקשר הערב (ש') לברך את זוכת מדליית הארד, בפתח שיחתם ברך הנשיא בהתרגשות את אבישג ואמר: "עשית היסטוריה! שיחקת אותה ובענק. כל הכבוד על הזכייה במדליה ההיסטורית בטקוואנדו. עבדת קשה לכל אורך הדרך והבאת למדינת ישראל גאווה עצומה. חיבוק גדול מכולנו". עוד הוסיף: ""איזו פתיחה מצוינת ומרגשת לנבחרת הישראלית באולימפיאדה, שמת את ענף הטקוואנדו בישראל על המפה!״ אמר הנשיא לאבישג ושלח איחולי הצלחה רבים לשאר המשלחת שלנו, בתקווה למדליות נוספות".