פרסום ראשון התאגיד במכתב לעובדים: "עושים לנו עוול"

תחקיר שפורסם השבוע טלטל את עולם התקשורת. בתחקיר מתוארים מספר רב של הטרדות מיניות לכאורה בתאגיד השידור הציבורי. עובד בתאגיד לחדשות כיפה: משפילים אותנו. הנהלת התאגיד: "כאן הוא מקום שנעים לעבוד בו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/07/21 19:46 יג באב התשפא

התאגיד במכתב לעובדים: "עושים לנו עוול"
אולפני התאגיד, צילום: Miriam Alster/Flash90

טלטלה בתאגיד השידור הציבורי. השבוע פורסם ב'הארץ' תחקיר מקיף שחשף מספר רב של הטרדות מיניות לכאורה בתאגיד השידור הציבורי לצד התנהגות מחפירה כלפי העובדים שכוללת התעמרות, השפלות וצעקות. לחדשות כיפה הגיע מכתב פנימי שהנהלת התאגיד שלחה לעובדים "כאן הוא מקום עבודה מעולה שנעים לעבוד בו".

בתחקיר שערכו ב'הארץ' נכתב כי מנהל בכיר בתאגיד מפנה אמירות מיניות כלפי נשים. אחד מהעובדים בתאגיד השידור סיפר לחדשות כיפה על היחס שמקבלים העובדים מההנהלה וחושף התנהלות מדאיגה: "עובד שקם לשירותים סופג צעקות, התרבות היא של התעמרות והשפלה והדרג הבכיר חוגג" מספר נ' שבחר להישאר בעילום שם. והוסיף: " לפני מספר חודשים הגיעה עובדת חדשה למערכת. התייחסו אליה כ"כ בגועל והתעמרו בה עד שפיטרו אותה בצורה משפילה, אני מדבר על מילים קשות מאוד". 

נ' סיפר כי יש על העובדים מצלמות ממש פולשניות שרק אחרי התערבות של ועד העובדים הורידו חלק מהן, איפה שאתה יושב ועובד אתה מצולם כל הזמן. "אתה לא יודע מי צופה במצלמות ואיפה, זה אפקט של הפחדה".

המעורבים בתאגיד הכחישו את כל שנאמר עליהם בתחקיר 'הארץ' במכתב ששלחה הנהלת התאגיד לעובדים ונחשף לראשונה בחדשות כיפה נכתב: "הכתבות עושה עוול למאות עובדים ומנהלים". במכתב לעובדים שנשלח על ידי סמנכ"לית משאבי אנוש גיתית רוזן אליצור נכתב: "נשות ואנשי כאן יקרות ויקרים שמירה על סביבת עבודה בטוחה, מהנה ושמחה לעובדות ולעובדים חשובה להנהלת התאגיד מאד ואנו עושים רבות ברמה הפרטנית והכללית כדי שכך יהיה כאן. 

אנחנו לא מהססים לפעול בנחישות ובאפס סבלנות כנגד התנהגויות או תופעות שמונעות סביבה כזו מהעובדים. השבוע פורסמה כתבה לא פשוטה באתר הארץ. מחר יפורסם החלק השני של הכתבה. 
בכתבות אלו מפורטים  מקרים שחלקם היו ידועים לנו וטופלו במלוא הרצינות והמשאבים הנדרשים, עד כדי פיטורי עובדים, נזיפות וטיפול אישי או קבוצתי מותאם; חלקם לא קרו או סולפו לצורך הכתבה 
וחלקם לא היו ידועים לנו. המנכל הורה על בדיקה יסודית של המקרים שלא היו ידועים לנו. הבדיקה החלה כבר היום.

לצערי, התמונה הכוללת המצטיירת מהכתבות עושה עוול למאות עובדים ומנהלים שיעידו כי כאן הוא מקום עבודה מעולה, מצליח ושנעים לעבוד בו. בשש השנים שהתאגיד קיים הצלחנו להביא לעולם שידור ציבורי מצוין וחדשני.  גם פעולות ל"שריפת המועדון" לא יוכלו  להרוס את היסודות החזקים של התרבות הארגונית שנבנתה פה. 

אני בטוחה שביחד ובחשיבה משותפת ועמוקה של מה אנחנו עושים נכון ומה אנחנו לא עושים נכון נמשיך את היצירה וחדוות העשייה שיש לנו כאן. אנחנו כאן לדאוג ולסייע לכל עובד ועובדת שתפנה אלינו. אין אחת או אחד  בתאגיד שנפגע מכך שפנה להתלונן.  מנהלי התאגיד, הממונה על שוויון מגדרי, צוות משאבי אנוש ואני כאן למענכם לכל בעיה ושאלה. גיתית".


(האירוניה: סרטון 'כאן' על זיהוי הטרדות מיניות).

בתגובה לתחקיר ב'הארץ' כתבו בהנהלת התאגיד: "מועצת תאגיד השידור תקיים דיון מיוחד במהלך הימים הקרובים בעקבות תחקיר "הארץ". המועצה מייחסת חשיבות רבה לעובדי התאגיד כולם, שהם המשאב החשוב ביותר של התאגיד. המועצה תעשה את כל הניתן, כדי לבחון את הדברים לעומקם ולוודא שהתאגיד מהווה סביבת עבודה ראויה ומכבדת.

 נפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להפוך את התאגיד למקום בו כל עובד ועובדת ירגישו שהם יכולים למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר והבטוח ביותר כפי שראוי שיהיה ולוודא שתופעות המתוארות בכתבה לא יחזרו על עצמן״.