חילוץ בגוש עציון נפל לבור, קיבל טיפול רפואי וחולץ בשלום

מטייל שבר את רגלו במהלך טיול במערת חריטון במזרח גוש עציון. לאחר שהתקבל הדיווח על האירוע יצאה היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז יו"ש למקום האירוע: "התקדמנו למקום האירוע עם ציוד מיוחד המשמש אותנו לחילוצים מעין אלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 16:06 יב באב התשפא

נפל לבור, קיבל טיפול רפואי וחולץ בשלום
החילוץ במזרח גוש עציון, צילום: דוברות כבאות והצלה

לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה פעלו היום (ד') לחילוץ מטייל אשר שבר את רגלו במהלך טיול במערת חריטון במזרח גוש עציון. לאחר שהתקבל דיווח על מטייל שנפל לבור במערת חריטון את יצאה היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז יו"ש למקום האירוע.

רשף אבי בן סעדון מפקד המשמרת, סיפר כי מערת חריטון היא מערה בעלת תוואי שטח מורכב. "המערה מסועפת ומחייבת זחילה במרבית המקומות וכן התמצאות בתוואי המערה. לאחר חילוץ ארוך ומורכב עלה בידם של לוחמי האש לחלץ את הפצוע לטיפול רפואי"

רס"ל דודו אלמליח מפקד היחידה לחילוצים מיוחדים אמר: "עם קבלת הידיעה התקדמנו למקום האירוע עם ציוד מיוחד המשמש אותנו לחילוצים מעין אלה. לאחר הערכת מצב במקום הבנו שיש צורך בטיפול רפואי ולאחר מכן בחילוץ. אני ולוחם נוסף מהיחידה נכנסנו אל תוך המערה וחברנו לבחור הפצוע".

"לאחר תשאול ראשוני ומתן עזרה ראשונה קיבענו אותו לאלונקה המיועדת למעברים צרים והחלנו בחילוץ שלו לכיוון פתח המערה תוך בניית עמדות המאפשרות לחלץ את האלונקה בבטחה כלפי חוץ. לאחר מכן העלנו אותו בתוואי הדרך עד לקבלת הטיפול הרפואי".

אלמליח פנה לציבור הרחב: "אנו נמצאים בימי החופש הגדול, ימים בהם אנו מטיילים ונופשים.
תכננו בצורה חכמה את הטיול, קחו איתכם את הציוד המתאים. ודאו כי אתם מכירים את הדרכים ושעות הטיול המומלצות".