פגיעה בכללי ביטחון מידע | תלונה נגד יוסי כהן

במשרד המשפטים התקבלה תלונה נגד ראש המוסד לשעבר, על פיה כהן העביר מידע רגיש אסור בפרסום לדיילת איתה היה בקשר. "לא עברתי שום עבירות ביטחון מידע, היועץ המשפטי לממשלה לא פנה אליי לגבי תלונה כלשהי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/21 21:55 י באב התשפא

פגיעה בכללי ביטחון מידע | תלונה נגד יוסי כהן
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כבר למעלה מחודש שיוסי כהן לא משמש בתור ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים של מדינת ישראל. אולם היום (ב'), התקבלה תלונה נגדו במשרד המשפטים, זאת על פי דיווח של חדשות 13. 

על פי הדיווח שהועבר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ראש המוסד לשעבר העביר מידע רגיש שאסור בפרסום לדיילת שאיתה היה בקשר בשנתיים האחרונות לכהונתו. על פי הפרסום, בפרטים שנמסרו יש חשש לפגיעה בביטחון מידע, ויתכן שחלקם אף נוגעים לכהן באופן אישי. 

"לא עברתי שום עבירות ביטחון מידע, אין שום דיילת ושום קשר קרוב" אמר ראש המוסד לשעבר בתגובה, "היועץ המשפטי לממשלה לא פנה אליי לגבי תלונה כלשהי". 

בתחילת חודש יוני נערך טקס חגיגי לחילופי הראשים במערך הביון הישראלי, במסגרתו נכנס  דדי ברנע לתפקידו כראש המוסד. ראש המוסד היוצא יוסי כהן, סיכם את הקדנציה שלו בארגון הביון הישראלי: "התפקיד הזה לא דמה לאף תפקיד שעשיתי בעבר. התפקיד הזה מבטא אחריות טוטאלית, הן מולכם עובדי המוסד והן אל מול ראש הממשלה, המדינה ומקבלי האחריות בדרג המדיני. זו אחריות מול המשימות הקריטיות שלנו: הגרעין האיראני, פעולתה של איראן באזור, ארגוני הטרור וההתעצמות בזירה, איומי הסייבר והצורך לשמור כל העת, דיברנו על זה לא מעט בינינו ובתוכנו, על עליונות בראש ובראשונה במשאב האנושי בגיוסם של הטובות והטובים ביותר שיש בישראל כולה – עליונות  במבצעים, בטכנולוגיה ובמודיעין".