ממשלת בנט-לפיד מבקשת לדחות את פינוי חאן אל אחמר

אחרי ששפכו הרים של ביקורת על התנהלות נתניהו מול המאחז הלא חוקי חאן אל אחמר, מסתבר כי גם בנט ולפיד מעוניינים בדחיית הפינוי. שר החוץ לפיד שלח בקשה למזכיר הממשלה שלום שלמה לדחות את הפינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 20:31 ט באב התשפא

ממשלת בנט-לפיד מבקשת לדחות את פינוי חאן אל אחמר
המאחז חאן אל אחמר, צילום: Hadas Parush/Flash90

יו"ר האופוזיציה נתניהו ספג ביקורת רבה מימין על כך שלא פינה את המאחז הלא חוקי. הערב מתפרסם כי גם מעבירי הביקורת מימינה לא פועלים בנושא וראש הממשלה החליפי שלח מכתב רשמי בו ביקש לקבל דחייה לפינו חאן אל אחמר. לפיד טוען כי בקשת ההארכה היא בכדי להבין את ההשלכות המדיניות של הפינוי.

דפנה ליאל פרסמה הערב כי שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד פנה למזכיר הממשלה שלום שלמה וביקש לדחות את פינוי הבתים הלא חוקיים עד לבחינת ההשלכות המדיניות. במכתב שפרסמה ליאל כתב לפיד אל מזכיר הממשלה תחת הכותרת 'פינוי חאן אל אחמר': "פינוי המתחם טומן בחובו אתגרים כבדי משקל הן ברמה המדינית והן ברמת יחסי החוץ, ולכן עלול להוביל להשלכות רבות, אני מבקש לבחון את התנאים הדרושים לפינוי המאחז".

בתשובה לעתירת תנועת רגבים בנוגע למאחז הלא חוקי מבקשת גם המדינה דחייה של חודשיים לפינוי המאחז. כזכור, גם השר גדעון סער הודיע בעבר כי יש לפנות את המאחז. חאן אל אחמר, שנמצא בבעלות פלסטנית ומיועד היה לפינוי, קיבל בעבר התייחסות מגדעון סער שאמר: "בחאן אל אחמאר, כמו בשטחי C בכלל, השאלה היא פשוטה: מי בעל הבית? ישראל או הרשות הפלסטינית, הפועלת בסיוע האיחוד האירופי כדי לקבוע עובדות בשטח. צו ההריסה הראשון ניתן עוד ב- 2009, וארבע פעמים דחה בית המשפט העליון את העתירות בנושא."  סער הוסיף: "עתיד יהודה ושומרון יקבע במעשים ולא במילים", וקרא "לפנות את חאן אל אמר מיד!"


ליברמן בחאן אל אחמר.