הרצוג ולפיד בפגישת עבודה ראשונה

נשיא המדינה בוז'י הרצוג נפגש היום עם שר החוץ החדש יאיר לפיד. השניים ערכו פגישת עבודה ראשונה ושוחחו על מצבה של מדינת ישראל בתחום יחסי החוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 19:50 ט באב התשפא

הרצוג ולפיד בפגישת עבודה ראשונה
פגישה רשמית , צילום: מארק ניימן/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (א') פגישת עבודה ראשונה בלשכתו עם שר החוץ יאיר לפיד. הפגישה היית פגישתם הראשונה המקצועית והשניים שבשבועות האחרונים ערכו מספר ביקורים רשמיים עדכנו בהתקדמות יחסי החוץ.

בפגישתם דנו הנשיא ושר החוץ על האתגרים המדיניים ועל קידום וחיזוק היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל. שר החוץ עדכן את הנשיא על ביקורו באיחוד האירופי ועל ההתפתחויות ביחסים עם מדינות המפרץ ומרוקו. הנשיא הדגיש כי הוא עומד לרשות ממשלת ישראל לקידום יחסי החוץ של המדינה וישמח לסייע ככל שיידרש.

השניים סיכמו על קשר שוטף ושיתוף פעולה הדוק בין בית הנשיא ומשרד החוץ. 

אתמול הנשיא הרצוג הגיע לקריאת מגילת איכה בבית כנסת באשקלון. הרצוג חיזק את התושבים שספגו לא מעט אש בשומר החומות. מוקדם יותר היום התייחס הנשיא להרוגי השיטפונות בגרמניה.

"לא פסו אויבנו מהעולם, עלינו להישאר מאוחדים תמיד, ועלינו ללמוד את הלקח של חורבן הבית שחס וחלילה אותן הסיבות שהביאו לחורבן הבית לא יכו בנו שוב בעת הזאת" אמר הרצוג למתפללים.

הרצוג שאף השתתף בקריאת המגילה הוסיף וסיפר בפייסבוק כי: "באתי הערב לקריאת מגילת איכה דווקא באשקלון להזדהות עם תושביה ועם תושבי עוטף עזה שאך לפני כמה שבועות עמדו בנחישות בחזית. דווקא הערב חשוב לזכור ולהזכיר את המחיר הכבד שגובה שנאת חינם, וכמה אחדות בעם היא צו השעה. אסור ששנאת החינם שהביאה לחורבן הבית תלווה אותנו גם היום. כולנו יודעים שאין תחליף לחברה מאוחדת, המתעלה על שסעיה למרות ההבדלים בתוכה".