בנט הנחה: כתבי אישום נגד חולי קורונה שהפרו בידוד

ברקע עליית תחלואת הקורונה, ראש הממשלה כינס דיון מיוחד בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, והציג מספר הנחיות חדשות: אכיפה בחתונות ואירועים, החזרת השימוש באמצעי אכיפה אלקטרוניים וקיצור הזמן בין הטלת הקנס לתשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 13:02 ט באב התשפא

בנט הנחה: כתבי אישום נגד חולי קורונה שהפרו בידוד
בנט. , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (א׳), דיון מיוחד בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגורמי מקצוע נוספים.

בהמשך לדיון בקבינט הקורונה, בו הוחלט כי כלל היבטי האכיפה ירוכזו על ידי המשרד לביטחון פנים, הציג השר בר לב לראש הממשלה תכנית מקיפה לתכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה. התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו ע"י שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

ההנחיות המלאות:

1. הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור.

2. הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

3. כלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד - רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳.

4. ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

ראש הממשלה בנט אמר: "מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגרסיבית ויעילה כנגד המפרים. מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה התגלו 430 מאומתים חדשים, מתוך 29,475 נבדקים. נכון להיום, ישנם 63 חולים שמצבם מוגדר קשה בהם 16 מונשמים. עד כה נפטרו 6,448 נפטרים. 5,742,289 מתחסנים במנה ראשונה ו-5,225,831 מתחסנים במנה שנייה.