תשעה באב הפוליטיקאים מדברים על החורבן | שידור חי מהכותל

צום תשעה באב נכנס במוצאי שבת והמונים נוהרים לציין את האבל בשריד בית המקדש. ראש הממשלה הגיע לקריאת איכה עם בנו: "פעמיים נכשלנו ואיבדנו את המדינה היהודית שלנו. הפעם נשמור עליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/21 22:20 ח באב התשפא

הפוליטיקאים מדברים על החורבן | שידור חי מהכותל
בנט בקריאת איכה, צילום: עודד קרני

ראש הממשלה נפתלי בנט ורבים אחרים הלכו הערב (ש') לשמוע את קריאת מגילת איכה כחלק מצום תשעה באב. בנט הגיע בליווי מאבטחים לבית הכנסת ברעננה והתיישב על הרצפה כפי שנהוג. המונים עושים דרכם אל הכותל המערבי. שידור חי מהכותל. 

בנט התייחס לחורבן המקדש וקישר אותו אל המציאות הפוליטית, בפייסבוק כתב בנט כי: "פעמיים נכשלנו ואיבדנו את המדינה היהודית שלנו. הפעם נשמור עליה. מדינת ישראל היא נס גלוי שקרה לנו. לעם ישראל הייתה פעמיים מדינה יהודית על אדמת ישראל, ובשתי הפעמים הללו לא הצלחנו לסיים את העשור השמיני כמדינה עצמאית בגלל מלחמות פנימיות ושנאת חינם.

צום תשעה באב מציין את חורבן הבית- המדינה הראשונה והשנייה. עכשיו, כשיש לנו שוב, בפעם השלישית, מדינה עצמאית, ואנחנו נמצאים בעשור השמיני שלה, אנחנו חיייבים לעשות הכל כדי לשמור עליה לנצח נצחים".

בנט הוסף וסיפר: "כילד, לא באמת הצלחתי להבין מה זה אומר ש״בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש״ - אבל היום אני מבין בדיוק. בזמן מצור הרומאים על ירושלים העם היה מפולג, כל קבוצה התבצרה בעמדה שלה ושרפו את מחסני התבואה של הצד השני כחלק ממאבקי שליטה פנימיים. וכך לרומאים היתה עבודה קלה הרבה יותר. את הסוף המר כולנו מכירים, ועד היום בכל שנה בתאריך הזה אנו מבכים את החורבן הנורא שעם קצת יותר אהבת חינם, איפוק והקשבה היה יכול להחסך מאיתנו".

לסיום אמר ראש הממשלה כי: "בסוף כולנו אחים, ואנחנו גרים באותו הבית אם נתווכח פחות ונקשיב יותר, אולי לא נצא עם כל תאוותנו בידנו, אבל נצליח לשמור על הבית ונשיג הרבה יותר. לא חייבים להסכים, אבל אסור לנו לשנוא זה את זה. אם נצליח במשימה הזו, איש לא יוכל לנו. צום קל לצמים. ושנזכה תמיד להרבות באהבת חינם".

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לתשעה באב וכתב: "הערב כולנו מציינים את צום תשעה באב. אנו זוכרים את חורבן בית מקדשנו ואת הטרגדיות שפקדו את עמנו". נתניהו הוסיף כי: "לצד האבל על החורבן, נזכור גם את נבואתו של הנביא זכריה שמתקיימת לנגד עינינו בדורנו: "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים ואיש משענתו בידו מרוב ימים, ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה". צום קל ושבוע טוב לכולכם".