רבני ישיבות ההסדר והגבוהות לראש הממשלה: "מנע הפגיעה הקשה בעולם התורה"

ראשי ישיבות ההסדר ורבני איגוד הישיבות הגבוהות ערכו פגישת חירום עקב הכרסום התקציבי החמור בעולם התורה: "אנו קוראים לממשלת ישראל ולראש הממשלה לעשות את כל הנדרש בכדי לשמור על תקציב הישיבות כולן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/21 13:29 ז באב התשפא

רבני ישיבות ההסדר והגבוהות לראש הממשלה: "מנע הפגיעה הקשה בעולם התורה"
הרב חיים דרוקמן וראש הממשלה בנט בימים עברו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

פגישת חירום של נציגי מועצות ראשי ישיבות ההסדר ורבני איגוד הישיבות הגבוהות נערכה היום (ו') זאת עקב הכרסום התקציבי החמור בעולם התורה, שיקשה מאוד לטענתם על פתיחת שנת הלימודים בישיבות.
בפגישה השתתפו הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב שפירא, הרב יהושע מגנס, הרב שלמה רוזנפלד, הרב חננאל אתרוג והרב אייל גריינר.

בתום הישיבה יצאו הרבנים בקריאה לממשלת ישראל והעומד בראשה, נפתלי בנט: "מדינת ישראל ביתה של האומה הישראלית ומשכך, גם של תורת ישראל. ערך לימוד התורה הוא ערך לאומי ומדינת ישראל הכירה בכך גם בספר החוקים שלה". 

"אנו קוראים לממשלת ישראל ולראש הממשלה לעשות את כל הנדרש בכדי לשמור על תקציב הישיבות כולן, ובכך לממש את זכות האומה הישראלית לשמור על קיומו של עולם התורה".

באיגודי ישיבות ההסדר והגבוהות מציינים כי התשלום החודשי שהתקבל השבוע ממשרד החינוך הגיע לשפל חסר תקדים, שמגלם תקציב מופחת של למעלה מ-55% מהתקציב הממוצע בשנת 2019-2020. כך לדוגמה, בחודש זה קיבלו הישיבות תקציב נמוך במיוחד של של 345 שקלים לחודש בלבד עבור אברך נשוי.