"דרכו המוחצנת מול ארה"ב הזיקה ליכולתנו" | גנץ בטור תגובה לנתניהו

יו"ר מפלגת כחול לבן מגיב לטענות של יו"ר האופוזיציה נתניהו וטוען: "מילים וערימות של מילים אינן פתרון. קיר הברזל נבנה ממעשים, מעבודה שקטה, סיזיפית ומורכבת של מנהיגים, מפקדים ולוחמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 09:38 ו באב התשפא

"דרכו המוחצנת מול ארה"ב הזיקה ליכולתנו" | גנץ בטור תגובה לנתניהו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אתמול התייחס יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לממשלה הנוכחית מעל דפי העיתון. במאמר שכתב לישראל היום האשים נתניהו את חברי הקואליציה בהעצמת הגרעיון האיראני. 

היום (ה') התייחס שר הביטחון בני גנץ לדברים שאמר יריבו לשעבר, בטור תגובה מיוחד. 

"קיר הברזל, מאמרו המפורסם של ז'בוטינסקי, הקדים את זמנו, ועיצב את תפיסת הביטחון הישראלית - תפיסה שממשיכה ללוות אותנו עד עצם היום הזה. ז'בוטינסקי קבע, ובצדק, שרק באמצעות קיר ברזל ירצו אויבינו להגיע לפשרות: "עם חי מסכים לוויתורים בשאלות עצומות וגורליות כאלו רק כאשר לא נשארת לו כל תקווה. כאשר בקיר הברזל לא נראה עוד אף לא סדק אחד. רק אז מאבדות קבוצות קיצוניות שסיסמתן היא 'בשום אופן לא' את קסמן, וההשפעה עוברת לידי הקבוצות המתונות".

כך הוא המצב כיום מול משטר האייתוללות הקיצוני באיראן. מולו יש להעמיד קיר ברזל בינלאומי, ובוודאי קיר ברזל ישראלי. אך מצבה של ישראל אינו כמצבו של היישוב היהודי בארץ ישראל של שנות ה-20 במאה הקודמת. קיר הברזל שנכתב לפני 98 שנים מבטא מצב של חרדה קיומית, של יישוב קטן עם חלומות גדולים.

עוצמתה הצבאית של ישראל, שאני גאה להיות חלק ממעצביה בעת שכיהנתי כרמטכ"ל ובניתי את האופציה הצבאית מול איראן, והיום כשר ביטחון שמוביל את המערכת ביחד עם ראש הממשלה וכלל השרים, גדולה, יציבה ומוצקה. קיר הברזל שחלם ז'בוטינסקי, קם ונהיה.

הוא נבנה באמצעות מערכות ביטחוניות הפועלות ללא הרף, באמצעות צבא חזק, עם יכולות להגן על ישראל, ובאמצעות מערכה מדינית מורכבת שישראל מובילה לאורך שנים.

הסכם הגרעין שנחתם בווינה ב-2015, חרף התנגדות קולנית ובוטה של ממשלת ישראל, היווה כישלון במערכה המדינית. הלקח שחייב להילמד הוא פשוט - קיר ברזל בונים במעשים ולא במילים.

מעשים הם קודם כל יכולתנו להגן על עצמנו ולשבש את פעולות אויבינו. אופציה צבאית אמינה ישראלית תשרת גם את המעצמות, והיא הכרחית כדי להציב קיר ברזל מול איראן ולהביאה לפשרות. לא יהיה הסכם טוב, חזק ורחב ללא אופציה צבאית אמינה.

מעשים הם גם העברת מודיעין וידע בכלל, ומציאת אוזן קשבת אצל שותפינו בכלל וידידתנו הטובה ביותר, ארה"ב, בפרט. הטמעת הגישה שאיראן היא קודם כל בעיה עולמית ואזורית, ורק לאחר מכן ישראלית - היא ראשית הצירים.

בעת הזו, איראן ממשיכה בבניית פרויקט הגרעין שעלול להביא לסכנה קיומית לישראל, ולמרוץ חימוש אזורי. המעשים שלנו כממשלה הם ברורים, ובראשם העובדה שנפעל ונמנע מאיראן להגיע לסף גרעיני:

אנחנו מעבירים וחולקים מידע עם שותפינו. אנחנו משמיעים את קולנו באופן ברור, ודואגים שיהיה מי שיקשיבו על ידי כך שאנו עושים זאת במקומות הנכונים ומול האנשים הנכונים. אנחנו מקיימים בריתות שקטות, עם גורמים רבים שיש להם אינטרס משותף איתנו. אנחנו פועלים בדרכים שהשתיקה יפה להן, ואנחנו מרחיבים ומפתחים את יכולותינו המבצעיות כל הזמן.

לראש הממשלה הקודם נתניהו זכויות רבות בביטחון ישראל, אך דרכו המוחצנת מול ארה"ב הזיקה ליכולתנו למנוע את ההתקדמות האיראנית. בתקופה האחרונה לכהונתו חלה עליית מדרגה ביכולתה של איראן.

התנהלות זו אף סיכנה את מעמדה של מדינת ישראל בעיני ארה"ב כמי שנתמכת על ידי שתי המפלגות.

על כך נאמר - מה הן המילים אם לא שתיקה? מילים וערימות של מילים אינן פתרון. קיר הברזל נבנה ממעשים, מעבודה שקטה, סיזיפית ומורכבת של מנהיגים, מפקדים ולוחמים.

ביטחון ישראל אינו נושא לריב ומדון פוליטי, אלא לשיתופי פעולה ואחריות. מראש הממשלה לשעבר נתניהו אני מצפה שבתחום הזה יתרום מניסיונו, ולא יפגע במאמציה של ישראל - ואכן יש ממה ללמוד.

לכם, אזרחי ישראל, אני מבטיח שאנו עושים כל מה שניתן עם שותפינו, שומרים על עצמאותנו ומפתחים את כוחנו. אנו מאמינים ביכולתנו למנוע כל איום קיומי.

והמאמין בעצמו, אין לו גבולות".