כמה קיבלת בהייטק? מקצוע חדש צפוי להיכנס לתוכנית הלימודים

שרת החינוך והשרה למדע וטכנולוגיה יוזמת מקצוע חדש שיוגדר כחובה בתוכנית הלימודים בבתי הספר בישראל: הייטק, זאת בתגובה למחסור בכוח אדם המיומן בתחום בארץ. "מדינת ישראל מצטרפת למדינות המובילות בעולם בתחום היי-טק המתמרצות תכניות חינוכיות שמכשירות את הדור הצעיר ללימודי המחשב החל מן הגיל הרך ועד התיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 22:20 ד באב התשפא

כמה קיבלת בהייטק? מקצוע חדש צפוי להיכנס לתוכנית הלימודים
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט שימש עד לפני שנתיים בתור שר החינוך של ילדי ישראל בממשלת נתניהו. במהלך כהונתו הוא דאג לרפורמות בלימודי המתמטיקה והאנגלית, אבל עוד קודם לכן, פיתח קריירה מצליחה בתחום ההייטק. אולי זאת הסיבה לכך ששתי השרות הרלוונטיות בממשלתו החדשה יזמו מקצוע חדש, שייכנס לתוכנית הלימודים כבר בשנה הקרובה. 

 שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש פיתחו רפורמה חדשה, שתכניס את לימודי ההייטק ומדעי המחשב לבתי הספר. כמו במדינות אחרות, בתוכנית הלימודים ישולבו מקצועות הפיזיקה, מתמטיקה ומדעים, אך בשיטת לימוד שונה מזו שהייתה עד היום, והפעם בהתמקדות על  פיתוח צורות חשיבה חדשניות. 

בתגובה למחסור חריף בכוח אדם מיומן בארץ בתחומי הסטארט-אפ, התוכנית תפעל להכשרת עובדים עתידיים במקצועות בתחום. במשרד החינוך מסבירים כי לא מדובר בעוד מגמה או מקצוע בחירה, אלא לימודי חובה בדיוק כמו תנ"ך, היסטוריה ולשון. התוכנית החדשה תתקיים בכל הרשויות ברחבי הארץ. 

כדי למנוע את העומס הרב שעלול להצטבר אצל התלמידים עם הוספת מקצוע חובה נוסף לתוכנית הלימודים, מתכננים במשרד החינוך לצמצם את כמות מקצועות הלימוד במהלך השנים הקרובות. 

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "עלינו לאפשר לכל תלמידה ותלמיד התפתחות בתחום המעניין אותו ובו הוא מביא לביטוי את חוזקותיו. ולכן מתפקידנו להנגיש לתלמידים את עולמות התוכן השונים ובהם את עולם ההייטק שישראל נחשבת כמעצמה בתחום". 

אורית פרקש הכהן, שרת המדע מטעם כחול לבן, אמרה כי: "מדינת ישראל מצטרפת למדינות המובילות בעולם בתחום היי-טק המתמרצות תכניות חינוכיות שמכשירות את הדור הצעיר ללימודי המחשב החל מן הגיל הרך ועד התיכון. שוק ההייטק הישראלי צמא לכוח אדם איכותי ונמצא בבעיה קשה של מחסור בהון אנושי מתאים. תכנית זו מניעה מענה בטווח הארוך, לצד כמובן צעדים לטיפול בנושא לטווח הקצר. זוהי השקעה בדבר היקר לנו ביותר - ואך טבעי וחיוני שהילדים שלנו יכירו וילמדו את שפת עולם המחשב מגיל צעיר, עולם השזור ומשפיע על כל תחום בחיינו ושיסייע גם לעתידם הכלכלי. תודה לשרת החינוך ולצוות TOP15 על ההירתמות ליוזמה לאומית חשובה זו".

לא מדובר ביוזמה הראשונה של שרת החינוך החדשה. עם תום שנת הלימודים והיציאה לחופש הגדול של תלמידי היסודי, הכריזה שאשא ביטון כי היא מתכננת להעביר את החופש הגדול לתקופה של אוגוסט-ספטמבר, כדי לבלוע בימי החופשה את חגי תשרי: "דיברתי לא פעם על כך שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים, כמו לשנות את החופש מיולי-אוגוסט לאוגוסט-ספטמבר, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו יחד עם כל השותפים, אני לא רוצה שאף אחד במערכת ירגיש שבאים ומנחיתים. כל מה שנבנה עם השטח ומתוכו - יש ערובה שיצליח ויישאר לאורך זמן. כל ההנחתות למיניהן - זה לא מחזיק יותר מדי".