מה התואר המפוקפק שזכה בו יוסי דגן?

אגף המבצעים במשטרה פרסם כי ראש מועצה אזורית שומרון הוא ראש הרשות המאוים ביותר בישראל, זאת לאחר המתווה שהתקבל באשר ליישוב אביתר. אחריו ברשימה גם ראשי עיריית ירושלים ולוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 16:40 ד באב התשפא

מה התואר המפוקפק שזכה בו יוסי דגן?
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש אגף מבצעים של משטרת ישראל, תת ניצב מוריס חן, חושף כי יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון הוא ראש הרשות המאוים ביותר בישראל. אחריו ברשימה נמצאים ראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש עיריית לוד יאיר רביבו. 

על פי הנתונים שהוצגו בסוף השבוע, ועל רקע איומי מחבלים בעקבות ההסכם להסדרת אביתר הוצמדה אבטחה לראש מועצת שומרון. בעקבות המהלך להסדרת הישוב אביתר והסכם הפשרה בין הממשלה לתושבי אביתר והמועצה האזורית שומרון, שיביא להקמת ישיבה והתיישבות במקום, הפך ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שקידם את המתווה לראש הרשות המאוים ביותר בישראל, זאת בעקבות איומים ומידע שהתקבל על גורמים פלסטינים המבקשים לפגוע בו. 

בעקבות הדברים הוצמדה לדגן אבטחה של 24 שעות, הן בביתו והן בצמוד אליו.

בתחילת החודש נקבע הסכם מתווה הפשרה ביישוב החדש אביתר. על פי המתווה, כלל תושבי אביתר יעזבו את המקום. תכולת המבנים הקיימים תפונה ובאחריות מועצה אזורית שומרון אשר בתחומה הוקם הישוב, לנעול את מבני הקבע כשהם ריקים. בהסכם נכתב כי צה"ל יבטיח באופן מידי נוכחות צבאית במקום באופן ובהיקף שיקבע על ידי המפקד בשטח "ולפי הדין". 

 עוד נקבע כי יתקיים סקר קרקעות מהיר ולאחר הכרזה על אדמות מדינה תקום במקום ישיבה ולאחר מכן התיישבות, ואכן הבתים לא נהרסו וחיילים שומרים על המקום, ובימים אלו מקודם ע"י המנהל האזרחי סקר קרקעות בישוב אביתר, כדי שבסיומו יהיה ניתן להכריז על המקום כאדמת מדינה לקראת התיישבות.

לדגן הוצמדו על ידי המשטרה מאבטחים, ובנוסף, יאבטחו את ביתו 24 שעות ביממה וכן יתקיימו סיורי משטרה ופעילות מודיעינית וביטחונית נוספת סביבו.  "אני לא חושש - אני מסתובב בכל מקום בארץ ישראל, ואמשיך להסתובב ולבנות אותה בכל כוחי. אני לא שונה מכל אזרח אחר במדינה, מכל תושבת ותושב יקרים בשומרון, משימת חיי היא לבנות את השומרון. זו לא פעם ראשונה שאני מאוים עי גורמי פח"ע, אני חזק". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן