שיא בגל הרביעי: 730 מאומתי קורונה ביממה אחת

מספר המאומתים החדשים ביממה האחרונה הוא הגבוה ביותר מאז החל ההתפרצות הנוכחית של הנגיף בחודש שעבר. מספר החולים הפעילים עלה ל-4,605 אך מספר החולים הקשים נותר יציב ועומד על 47

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/07/21 09:53 ד באב התשפא

שיא בגל הרביעי: 730 מאומתי קורונה ביממה אחת
צילום: Michael Giladi/Flash90

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים, מהם עולה כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף 730 חולים חדשים, 65 מהם חזרו מחו"ל ומתוכן 49 מחוסנים. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז ההתפרצות הנוכחית שהחלה באמצע החודש שעבר. שיעור הבדיקות החיוביות - 1.33% ומקדם ההדבקה 1.29.

בסך הכל יש בישראל 4,623 חולים פעילים. בבתי החולים מאושפזים 79 חולים, 45 מהם במצב קשה, 14 במצב קריטי ועוד 10 מונשמים. מספר המתים מהנגיף עומד על 6,439. על פי מודל הרמזור ישנן 5 רשויות אדומות: כפר יונה, יהודה שערי תקווה, צופים וגבעות בר. 7 רשויות כתומות ועוד 45 צהובות. 


(מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש)

מחלקת הבריאות בארצות הברית ערכה הלילה פגישה עם נציגי חברת פייזר, ולאחריה נמסר כי אמריקאים שחוסנו בשתי מנות לא צריכים לקבל מנה נוספת. בשבוע שעבר הודיעו בפייזר כי הם מתכננים לבקש ממנהל המזון והתרופות, FDA, אישור חירום למנה נוספת, שלישית במספר, בעקבות עדויות שחצי שנה לאחר מתן החיסון השני יעילותו יורדת. למרות הודעת יצרנית התרופות, בארצות הברית ממתינים לנתונים נוספים, שייאספו בין היתר בישראל. 

החלטת הרשויות בארצות הברית מגיעה ברקע דבריה של המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוומינאתאן, שאמרה אתמול כי היא אינה מכירה נתונים המצביעים על כך שהחיסון השלישי נצרך. היא הוסיפה כי בימים אלה אין ראיות מדעיות התומכות במנה נוספת אך ייתכן ובעתיד יהיה צורך בזריקת חיזוק.

משרד הבריאות הודיע אתמול כי ניתן לחסן מטופלים מדוכאי חיסון במנה השלישית, בשל החשש שיחלו בצורה קשה. האישור ניתן בעקבות עדויות מצטברות של מטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני ואינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר שתי מנות של חיסון נגד נגיף הקורונה, וחלקם עשויים לפתח נוגדנים לאחר מנה שלישית.