סוכנת סמויה הביאה למעצרם של 16 חשודים בפדופיליה

סוכנת סמויה בשירות משטרת ישראל הצליחה להביא למעצר חשודים בעבירות מין לאחר שאספה ראיות נגדם ברחבי האינטרנט. להפתעת השוטרים, בביתו של אחד מהחשודים התגלה גן ילדים פעיל. "מי שמנצל את תמימותם של ילדים וגורם לצלקות שאין להן מרפא, סופו להיעצר ולעמוד לדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 17:30 ג באב התשפא

סוכנת סמויה הביאה למעצרם של 16 חשודים בפדופיליה
צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל התירה לפרסום כי, ר', סוכנת סמויה שהופעלה על ידי היחידה המרכזית ירושלים אספה ראיות כנגד שישה-עשר חשודים בעבירות מין ברשת המקוונת. בלשי הימ"ר וכוחות משטרה נוספים בסיוע בלשי יחידת "דרור" בשרות בתי הסוהר, פשטו הבוקר (ב') ועצרו 14 חשודים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום, בשנות ה-20 ועד ה-60 לחייהם, בגין עבירות מין חמורות החל מהטרדה מינית וכלה בעבירות אינוס, כל אלו במרשתת. 

הסוכנת החלה את פעילותה לפני מספר חודשים, תוך ליווי צמוד של מפעילה ואנשי מקצוע נוספים. היא פעלה לאיתור פדופילים ברחבי האינטרנט בתור נערה קטינה כבת 13, תלמידת כיתה ז׳. תוך זמן קצר החלה הסוכנת לקבל פניות במרשתת מעשרות גברים ובהמשכם החלו החשודים בביצוע עבירות מין כאמור, לרבות מעשים מגונים ועבירת ניסיון אינוס.

במהלך ביצוע מעצרו של אחד מהחשודים, באחת משכונות העיר ירושלים, החלה במקום הפרת סדר תוך התקהלות של עשרות רבות של מתפרעים שהחלו ביידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, אשר נאלצו לפעול תוך שימוש באמצעים על מנת להשלים את משימתם. להפתעת בלשי המשטרה שביצעו את המעצר, בביתו של החשוד מתנהל גן ילדים. לאחר המעצר הועברו החשודים לחקירת משטרה ובמהלך היום יובאו לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

לאחר המעצר נערך טקס צנוע במעמד המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן, במהלכו הוענקו תעודות הערכה לסוכנת ולמעורבים נוספים. במהלך הטקס ציין המפכ"ל כי :"מדובר בהפעלה מיוחדת, שמעבר לתרומתה למיגור עבריינות המין, היא בעלת חשיבות חברתית מהמעלה הראשונה. ר' הופעלה 5 חודשים במהלכם הצליחה להפליל 16 חשודים בעבירות מין. כמשטרה אנו רואים באותם אלה שפוגעים מינית בקטינים ברשת כמפגעים לכל דבר ועניין. מי שמנצל את תמימותם של ילדים וגורם לצלקות שאין להן מרפא, סופו להיעצר ולעמוד לדין ועל כן אנו נמשיך להשקיע את מירב המשאבים והמוחות בכדי למגר את התופעה שלצערנו הולכת ומתרחבת". 

המפכ"ל אף הודה לכל העוסקים במלאכה. "למפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן אני מוכרח להודות על ההשקעה הרבה בניהול הפרשייה. כשאני רואה את זהותם של החשודים, אנשי חינוך, עבודה סוציאלית, ממגזרים שונים בחברה הישראלית, בעלי השכלה אשר עובדים בעבודות רגילות, אנשים מן היישוב, אני מבין שאנו חייבים להמשיך לפעול בכל הכוח עם כל מה שעומד לרשותנו בכדי להגן על ילדי ישראל".