פגישת העבודה הראשונה של הרצוג ובנט: "הקפידו על ההנחיות"

יצחק הרצוג קיים הבוקר פגישת עבודה ראשונה בלשכתו עם נפתלי בנט. בפתח פגישתם דנו השניים על האתגרים הביטחוניים והחברתיים העומדים לפתחה של ישראל, וקראו לציבור לצאת להתחסן: "אחריות אישית של כולנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/21 11:03 ג באב התשפא

פגישת העבודה הראשונה של הרצוג ובנט: "הקפידו על ההנחיות"
הרצוג ובנט בפגישתם הראשונה, צילום: מארק ניימן, לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים הבוקר (ב') פגישת עבודה ראשונה בלשכתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט. הנשיא וראש הממשלה יצאו בקריאה מיוחדת לציבור: "אנו קוראים לכלל אזרחי ישראל להקפיד על ההנחיות ולצאת להתחסן. זוהי אחריות אישית של כולנו".

בפתח פגישתם דנו השניים על האתגרים הביטחוניים, המדיניים, הכלכליים והחברתיים העומדים לפתחה של מדינת ישראל וכן בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה. הנשיא הדגיש כי הוא עומד לרשות ראש הממשלה והממשלה בכל היבט וישמח לסייע ככל שיידרש. השניים סיכמו על חיזוק והידוק שיתוף פעולה פורה וכי יעמדו בקשר שוטף.

צילום: מארק ניימן, לע״מ

נזכיר כי אתמול בערבב שוחח הנשיא הרצוג עם ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, אבו מאזן, אשר התקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. הנשיא הודה לראש הרשות על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים. "כל זאת כדי לסייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה", נכתב בהודעה.

כמו כן, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיגר אתמול אגרת ברכה לנשיא הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד הממלכתי. ״אני שולח את ברכותיי החמות ביותר על כניסתך לתפקיד נשיאה ה -11 של מדינת ישראל". 

ביידן כתב: "אני יודע שאתה מחויב מאוד לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שחיה בשלום ובביטחון לצד שכנותיה. אני בטוח כי בשנים הבאות תתרום רבות לקידום דו-קיום וסובלנות בחברה הישראלית ותוביל מסר של תקווה לגבי העתיד".