יהודה גליק: "מי שמתנהג כך כלפי פלשתינים איננו תורם לביטחון המדינה"

לאחר המעצר המוזר, חבר הכנסת לשעבר טוען כי שוטרי מג"ב במחסום התייחסו אליו ואל רעייתו כאילו היו פלשתינים, "זו האוכלוסיה איתה הם נפגשים דבר יום ביומו".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/21 09:42 ג באב התשפא

יהודה גליק: "מי שמתנהג כך כלפי פלשתינים איננו תורם לביטחון המדינה"
יהודה גליק, צילום: Hadas Parush/Flash90

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק שב אתמול לכותרות, לאחר שעל פי החשד ניסה להכניס שוהה בלתי חוקי פלשתיני לשטח ישראל. גליק טען כי מדובר בטרמפיסט שאסף בדרכו. הבוקר (ב') כבר מחה הח"כ לשעבר כי היחס שקיבלו הוא ואשתו היה כאילו היו פלשתינים.

"מניתוח היחס שקיבלנו משוטרי מג"ב במחסום", כתב גליק בחשבון הטוויטר שלו, "ההתייחסות אליי היתה כאילו הייתי פלשתיני, זו האוכלוסייה איתה הם נפגשים דבר יום ביומו. יש לקבוע חד משמעית - מי שמתנהג כך כלפי אזרחים פלשתינים איננו תורם כי הוא זה לביטחון מדינת ישראל! התנהלות כזאת רק גורמת להם לשנוא את ישראל יותר!", כתב בכעס.

אמש פורסם בחדשות 12 כי במשטרה צפויים להגיש כתב אישום נגד גליק שיבוסס על צילומים ממצלמת הגוף של אחד השוטרים שהיה מעורב באירוע וכן באמצעות תיעוד מצלמת האבטחה במחסום. "חבל מאוד שהמשטרה הולכת ומסתבכת עם עצמה, עם השקרים של עצמה. מה שקרה אתמול פשוט וברור - הגענו לשם, הסבתי את תשומת ליבו של השוטר שיש פלשתיני שרוצה להיכנס לארץ וביקשתי שיבדוק את האישורים שלו. בזה זה נגמר", טען גליק.

נזכיר כי האירוע המוזר החל במוצאי השבת. כאשר חבר הכנסת לשעבר נעצר במחסום אל-וולג'ה לאחר שעל פי החשד ניסה להכניס שוהה בלתי חוקי פלשתיני לשטח ישראל. לאחר שעוכב על ידי המאבטחים במקום, טען גליק כי מדובר בטרמפיסט שאסף בדרכו, ולדבריו פנה בעצמו למאבטחים במחסום בבקשה שיבדקו את הפלשתיני כדי שידע אם הוא יכול להמשיך ולהסיעו.

השוטרים שהגיעו למקום לקחו לגליק את תעודת הזהות, וזה ביקש מהם לאחר זמן מה שישיבו לו את תעודת הזהות, משלא הסכימו, סירב להתלוות אליהם לניידת, דבר שהוביל למעצרו, אזיקתו של המתמודד לנשיאות לשעבר והסעתו לחקירה בבסיס משמר הגבול בעטרות. במהלך הלילה ובתום חקירתו שוחרר גליק בערבות של 5,000 שקלים והשוהה הבלתי חוקי נעצר והועבר לכלא עופר.