משרד הבריאות פועל מול פייזר: האם משלוח החיסונים הבא יוקדם?

מערכת הבריאות עושה מאמצים מול יצרנית התרופות לחתימה על חוזה חדש, שיביא למלאי חיסונים כבר בחודש הבא. סמוטריץ': "ממחר לא ניתן להתחסן - מחדל חמור של הממשלה והעומד בראשה" | בת 75 מתה מהנגיף בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/21 22:23 א באב התשפא

משרד הבריאות פועל מול פייזר: האם משלוח החיסונים הבא יוקדם?
צילום: shutterstock

משלוח חיסוני הקורונה של פייזר אמור להגיע לישראל בחודש ספטמבר, כך על פי החוזה שנחתם מול החברה בתקופת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. בחדשות 12 פורסם הערב (ש') על מגעים מתקדמים בין מערכת הבריאות לבין הנהלת יצרנית התרופות, במטרה להקדימו כבר לחודש הבא, אוגוסט. אם המשלוח אכן יוקדם, בני נוער רבים יוכלו להספיק ולהתחסן בטרם תפתח שנת הלימודים הבאה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף הערב את הממשלה על רקע המחסור החמור בחיסונים והזכיר כי מי שיתחסן מחר כבר לא יזכה לקבל מנה שניה של חיסון נגד קורונה. "העובדה שנגמרו החיסונים ובעיצומה של התפרצות קורונה נוספת לא ניתן ממחר להתחסן היא מחדל חמור של הממשלה ושל העומד בראשה, שמצטרף למחדל נתב"ג שאיפשר ועדיין מאפשר את כניסת זן הדלתא לארץ. איתרוג הממשלה מצד התקשורת ושתיקתה מול המחדל הזה שעלול חלילה לעלות לנו ביוקר היא מופע צביעות מדהים".

נזכר  כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. בשיחות בין השניים הודה ראש הממשלה למנכ"ל היהודי-יווני על שיתוף הפעולה ההדוק בהבאת החיסונים למדינת ישראל. כמו כן, השניים דנו באסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, תוך שימת דגש על וריאנטים קיימים ועתידיים, וכן על האפשרויות לאספקת חיסונים נוספים לישראל תוצרת פייזר. 

בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, ושר הבריאות ניצן הורוביץ, יביאו מחר לאישור הממשלה הצעת החלטה להקמת צוות שיבחן הקמת מפעל לייצור חיסוני קורונה בישראל.

במהלך השבת מתה מנגיף הקורונה תושבת חדרה כבת 75, אשר אושפזה בתחילת השבוע במצב קשה מאוד עקב מחלתה. האישה הייתה מחוסנת, אך סבלה ממחלות רקע. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המתים עלה ל-6,435. 

ביממה האחרונה אומתו לנגיף 535 בני אדם ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.7%. בסך הכל ישנם 4,064 חולים פעילים. בבתי החולים מאושפזים 78 חולים, מנתוני משרד הבריאות 43 מהם במצב קשה, 17 במצב קריטי ועוד 13 מונשמים. במהלך השבת פעלו 8 מתחמי חיסונים, ועד כה חוסנו במנה אחת נגד קורונה 5,726,066 בני אדם, מהם 5,190,546 שחוסנו בשתי מנות. 


(ראש הממשלה קורא לבני הנוער להתחסן)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן