"אין עונש שיכול לספק" | לקראת מתן גזר הדין במשפטה של כרמל מעודה

מחר צפוי בית המשפט להכריע את עונשה של הגננת כרמל מעודה, אשר הורשעה בהתעללות בפעוטות לפני שנה וחצי. אביה של אחת הילדות בגן סיפר על ההתאוששות של בתו ואמר: "אנחנו מראים לה עולם אחר, עולם שבו אנשים הם בני אדם ולא מפלצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 11:25 כז בתמוז התשפא

"אין עונש שיכול לספק" | לקראת מתן גזר הדין במשפטה של כרמל מעודה
צילום: Flash90

מחר צפוי בית המשפט המחוזי בלוד להכריע את גזר דינה של כרמל מעודה, הגננת שהורשעה ב-18 מקרים של התעללות בפעוטות בגן "בייבי לאב" אשר ניהלה בראש העין. הורי הילדים הפגועים מלווים את המשפט בקרוב. הבוקר (ד') שוחח יוסי, אביה של לין חברה, אחת הפעוטות בגן של מעודה, עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ברדיו 103FM לקראת מתן גזר הדין מחר. 

"מבחינתי, אין שום עונש שיכול לספק אותי, או את אחד מההורים. אנחנו מתמודדים יום יום עם מעשיה, והצלקות הן לתמיד", אמר חברה."הכל צף ועולה למעלה ואנחנו מרגישים את הסוף לו חיכינו כבר שנתיים. נלחמנו להגיע לרגע הזה והתחושות הן לא פשוטות, אבל מחכים לשמוע מה בית המשפט יחליט. בכל מקרה, אני לא חושב שיש עונש שיכול לכפר על מה שהיא עשתה", הוא הוסיף.

עבור משפחת חברה, הפרשה הכאובה שינתה את החיים. הבת לין, אשר אינה מופיעה כחלק מכתב האישום נגד מעודה, עוברת טיפולים על מנת להתאושש מהטראומה. "היא בת 5 וחצי היום. אנחנו דואגים ומחבקים אותה, מראים לה עולם אחר, עולם שבו אנשים הם בני אדם ולא מפלצות", הוא מתאר.

"אני בן אדם שונה לחלוטין ממי שהייתי לפני הפרשה, נשרטתי ברמה קיצונית. לקחתי את זה למקום בו אני מתעסק בפרשה ביום יום שלי, זה פגע לי בהורות ופגע בי, הרגשתי כישלון תקופה ארוכה, כי בכל זאת מדובר בבת הבכורה שלי", שיתף האב בכאב,  "אני לקחתי את כל הפרשה על עצמי למען כל הילדים של כרמל מעודה, הגענו לסוף ואני מקווה שהיא תקבל את העונש המתאים".

"אני רוצה להתנצל בפני הילדים ובפני כל הורה והורה, אני מתביישת ומתחרטת מעומק ליבי", אמרה כרמל מעודה בבית המשפט, ופרצה בבכי. "אני מורידה את הראש, לוקחת אחריות על הכל. מקווה שיסלחו לי, ושכולם יהיו בריאים". ההורים סירבו לקבל את התנצלותה וקראו לעברה: "אף אחד לא יסלח לך, זה בכי על העונש, ולא על החרטה". עשרות הורים, ביניהם גם הורי הפעוטות מהגן של מעודה, הפגינו במהלך הדיון מחוץ לאולם בית המשפט, בדרישה ממערכת אכיפת החוק שהגננת המתעללת תשלם בחומרה על מעשיה.

בסוף השנה הורשעה מעודה בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. האישומים הקשים מתייחסים ל-11 פעוטות בגן "בייבי לאב" בראש העין. בנימוקים להרשעה אמר השופט קובו: "ניכר כי הפעוטות היו חסרי ישע - היא קשרה את ידי פעוט לפרקי זמן ממושכים. לקחה פעוט בן שנה וחצי, הרימה מחולצתו, הוא צרח מכאבים והשאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה. במקרה נוסף היא השליכה פעוט לתוך לול והטיחה אותו בחזקה בכיסא והטיחה ראשו בשולחן ודחפה אותו לאחור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן