צה"ל מעמיד לדין את חבריו המילואימניקים של הדר גולדין ז"ל

בצה"ל מעמידים לדין מספר חברים של הדר גולדין ז"ל, מילואימניקים, לאחר שהתראיינו ללא אישור, ודרשו מהדרג המדיני להחזיר את חברם שנחטף על ידי חמאס בצוק איתן. צור גולדין: "תודעתית המסר הוא שדובר צה"ל בוחר להילחם בחיילים ולא להילחם על חיילים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 19:56 כו בתמוז התשפא

צה"ל מעמיד לדין את חבריו המילואימניקים של הדר גולדין ז"ל
הפגנה למען החזרת החיילים החטופים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צה"ל מעמיד לדין כמה מחבריו של הדר גולדין ז"ל, שנחטף על ידי ארגון הטרור חמאס במבצע צוק איתן, לפני שבע שנים. ההחלטה הגיעה בעקבות כתבה ששודרה אמש (ב') במהדורה המרכזית של חדשות 12, בה מילואימניקים, חבריו של גולדין מסיירת גבעתי בזמן המבצע, הציגו ביקורת על הממשלה, שטענתם לא עושה מספיק בכדי להשיב אותו הביתה, כך פורסם בחדשות 12.

למרות שחבריו של גולדין הם אזרחים משוחררים המשרתים במילואים, בצה"ל התקבלה החלטה להעמידם לדין על כך שהעזו להתראיין ולהעביר ביקורת על מדיניות הממשלה ולדרוש מראש הממשלה החדש, נפתלי בנט, לפעול ביתר שאת להשבת החיילים החטופים גולדין ואורון שאול ז"ל.

מדובר צה"ל נמסר לחדשות 12: "על פי פקודות צה"ל, נאסר על משרתים בסדיר ובשירות מילואים פעיל להתראיין ללא אישור כנדרש. מאחר ומשרתי המילואים אשר הופיעו בכתבה עשו זאת ללא אישור או תיאום עם מפקדיהם, הוחלט להעמידם לדין משמעתי. צה"ל פועל כל העת באופן גלוי ובחשאי במאמץ מתמשך להשבת הנעדרים".

אחיו של הדר, צור גולדין, הגיב לפרסום מעצרם של המילואמניקים שהעזו לבקר את מדיניות הממשלה. בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "הצעד הפזיז של דובר צה"ל נגד החברים של הדר בעייתי מאוד ואני מקווה שיתוקן: "1. לדעתי יתברר מהר שעמדו בנהלים. 2. היה פה מבצע בעזה שדובר צה"ל לא הזכיר את החיילים השבויים בעקביות. השבתם לא הייתה מטרה בתחילתו או בסופו, כך אושר. תודעתית המסר הוא שדובר צה"ל בוחר להילחם בחיילים ולא להילחם על חיילים".

מאוחר יותר, מחק צור את הציוץ המקורי, והעלה דברים שונים מעט מאלה הראשונים: "מצטער לשמוע על התגובה נגד החברים של הדר. זה בעייתי ואני מקווה שיתוקן: 1. מבירור ראשוני הבנתי שאישרו ועמדו בנהלים. 2. היה מבצע בעזה בו לא הוזכרו החיילים השבויים בעקביות והשבתם לא הייתה מטרה בתחילתו או בסופו, כך אושר. תודעתית המסר הוא שבוחרים להילחם בחיילים ולא להילחם על חיילים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן