1,600 ולא 3,000 | פריג' ממהר להבהיר את דבריו

השר לשיתוף פעולה אזורי טען הבוקר כי הצליח לסחוט אישורים משרת הפנים למשפחות פלשתיניות, כדי שמפלגתו תתן את הסכמתה לחוק האזרחות. עכשיו הוא ממהר להבהיר את כוונתו, "לא מדובר בהתחייבות או סיכום מול השרה שקד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 18:38 כו בתמוז התשפא

1,600 ולא 3,000 | פריג' ממהר להבהיר את דבריו
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פחות משש שעות נותרו עד לפקיעת חוק האזרחות, אשר אמור למנוע כניסת פלשתינים לארץ באמצעות נישואין ואיחוד משפחות. אמש הקואליציה ספגה מכה קשה כאשר לאחר לילה ארוך במשכן לא הצליחה להשיג רוב בהצבעה על החוק. חברי הכנסת מטעם מרצ הביעו את הסכמתם בחוק, וגם יו"ר רע"מ מנסור עבאס לא התנגד, לעומת זאת, שאר חברי סיעתו נמנעו מהצבעה. 

הבוקר, טען השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג', כי בהסכם שהשיג מול שקד העניקה שרת הפנים מעמד חוקי בישראל ליותר מ-3,000 משפחות פלשתיניות, בראיון לרדיו נאס בשפה הערבית אמר השר פריג' כי: "לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו''.

כמה שעות לאחר הווידוי, מיהר השר מטעם מרצ להבהיר את דבריו. "הפשרה שהושגה מול שרת הפנים איילת שקד הייתה גלויה ופורסמה בכל אמצעי התקשורת. במסגרת ההצעה התחייבה השרה שקד למתן מעמד של תושבות ארעית ל-1600 איש לכל הפחות".

המספר 3000 שנאמר על ידי השר פריג' בראיון רדיו, היה הערכה שלו נוכח העובדה שהסכם הפשרה כולל התחייבות לבדיקה פרטנית של כל בעלי היתר השהייה הזמני. חשוב לציין. לא מדובר בהתחייבות או סיכום מול השרה שקד.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי, מטעם סיעת ימינה, אשר הצביע נגד הקמת ממשלת השינוי לפני מספר שבועות, לא תמך בחוק האזרחות הלילה. מיד אחרי ההפסד לו סייע שיקלי אמרה השרה שקד לראש הממשלה נפתלי בנט: "תכריז על שיקלי כפורש". טרם ברור אם שיקלי אכן יוכרז כפורש, אם יוכרז זאת תהיה מכה קשה עבורו כי לא יוכל להתמודד בכנסת הבאה בסיעה קיימת, אך גם בימינה יודעים, שיקלי נצרך להצבעות הבאות.

ברגע שהצביע שיקלי נגד פצחו חברי האופוזיציה במחיאות כפיים סוערות וצעקו "בושה" לעבר חברי הקואליציה. החגיגות במשכן היו רבות. ח"כ רגב מהליכוד צעקה: "יש אלוהים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן