לא טרור לא מעניין: העמותה הערבית שדחתה מענק של מיליונים

עמותות פלשתיניות רבות נשענות כלכלית על גורמים אירופיים, עמותה פלשתינית הפועלת במזרח ירושלים ויתרה על מימון של מיליוני שקלים מארגונים אירופיים בשל הדרישה שלא ליצור קשר עם גורמי טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 08:55 כו בתמוז התשפא

לא טרור לא מעניין: העמותה הערבית שדחתה מענק של מיליונים
שכונה במזרח ירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

באירופה תומכים בלא מעט עמותות שמאל בישראל, העמותות מקבלות מימון נרחב ונלחמות בישראל בזירות השונות, אלא שעמותה אחת לא ניסתה להסתיר את תמיכתה בטרור ועדיפה לוותר על מימון בכדי להמשיך לתמוך בטרור. 

עמותת בורג' א־לקלק הפועלת בעיר העתיקה בירושלים מפעילה פעילות חברתית חינוכית ולאומנית אשר משמשת כמרכז קהילתי פלסטיני בירושלים. כיום, העמותה נשענת על תמיכות מגופים אירופיים פלסטינים וטורקיים והקפי פעילותה הכספית גדולים במיוחד.

לפני כשנה, האיחוד האירופי הכניס לראשונה שינוי מהותי לחוזי מימון גופים פלשתיניים, ולפיו כל שיתוף פעולה עם ארגוני טרור יביא להפסקה חד-צדדית של מימון פעילויות מצד האיחוד האירופי. עמותת בורג' א־לקלקז, פירסמה הודעה בא היא דוחה קבלת מענק כספי בסכום של כ-ארבעה מיליון שקלים וזאת בשל התנגדותה לסעיף האוסר לשתף פעולה עם גורמי טרור.

בהודעה שפרסמה העמותה נכתב כי: "התאחדות הקהילתית בורגא־לקלק חוזרת ומדגישה את דחייתה המוחלטת של מימון מותנה המשפיע על קדושת המאבק הלאומי הפלסטיני. האיחוד האירופי נקט צעדים והחלטות המחייבים את כולם לדחות לחלוטין את כל הסחטנות הפוליטית".

בעמותה הוסיפו: "ההסכם החדש של האיחוד האירופי מגדיר את המפלגות הפלסטיניות כמפלגות טרור, וזה מה שאנחנו דוחים לחלוטין שכן המפלגות הפלסטיניות שלנו הן המרכיב הפוליטי המקורי של עמנו. הסכמה בעניין זה תביא להגברת ההתקפות הציוניות על המוסדות הלאומיים".

המכתב שנשלח

המכתב שנשלח צילום: לך ירושלים, אם תרצו

מאור צמח יו"ר ארגון לך ירושלים  אמר כי: "ברגע שהאגודה בורג' א־לקלק מודה בקושי שלה שלא לשתף פעולה עם גורמי טרור מציאות זו מחייבת את ישראל להוציא צו סגירה מנהלי לאגודה ולא לאפשר כל פעילות שלה בירושלים . אני קורא לגורמים הרלבנטיים לחקור במידי את מקורות המימון של האגודה המדובר בעשרות מיליוני שקלים שלא מדווחים כחוק וחלקם ממקורות בעיתיים לכאורה".

מהאגף למחקר בשפה הערבית של תנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה לחשיפת המכתב כי: " ארגונים פלשתיניים פועלים באין מפריע בירושלים בירת ישראל תוך קיום קשרים אדוקים עם ארגוני טרור.  ארגון בורג' חושף לעיני כל כיצד מחזיקים אותם ארגונים מסוכנים כבשגרה בחבל משני קצותיו, גם לקבל מיליונים מאירופה וגם להמשיך לעבוד בצמוד לארגוני הטרור. אנו קוראים לממשלת ישראל לעמוד על המשמר בדבר כל תרומה המתקבלת ממדינה אירופאית עבור ארגונים פלסטיניים".


טרור בירושלים. ארכיון.