סוף עצוב: גופת הנער בן ה-17 נמצאה על חוף הים בחדרה

בתום יממה של חיפושים, נמצאה גופתו של הנער שנעלם בים סמוך לתחנת הכוח בעיר. ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מדובר במקרה העשירי של טביעה למוות של ילדים ובני נוער מאז תחילת שנת 2021"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 19:46 כה בתמוז התשפא

סוף עצוב: גופת הנער בן ה-17 נמצאה על חוף הים בחדרה
החיפושים אחר הנער, צילום: פלאש 90

סוף עצוב. מאמצים של 24 שעות הגיעו לסיומם הערב (ב'), עם מציאת גופתו של הנער בן ה-17 שנעלם אמש בים בסמוך לתחנת הכוח בחדרה. "בהמשך לחיפושים אחר הנעדר מחדרה שנעלם בים אמש בחדרה, לפני זמן קצר אותרה גופה בחוף וכעת מוודאים את זהותה", נכתב בהודעת המשטרה.

משטרת ישראל פתחה בחיפושים עם קבלת הדיווח על תושב חדרה שנעלם בים. מהדיווח עלה כי שלושה חברים בגילאי 17-18 נכנסו למים ורק שניים מהם חזרו לחוף. עם התקדמות החיפושים, הוקפצו למקום מסוק משטרתי, שיטור ימי, ספינת חיל הים ומתנדבים רבים - בהם צוללנים של יחידת זק"א. בנוסף, המשטרה וגורמי הרווחה בעירייה מלווים את משפחתו של הנער. 

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מדובר במקרה העשירי של טביעה למוות של ילדים ובני נוער מאז תחילת שנת 2021. בני נוער בגילאי 15-17 מהווים כשליש ממקרי הטביעה. עוד עולה מהנתונים כי כאשר מדובר בבני נוער, מרבית המקרים התרחשו בים ובמקורות מים טבעיים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אומרת כי "בני נוער מעצם טבעם נוטים ללקיחת סיכונים מיותרים, שעלולים לעלות גם במחיר חייהם. חשוב להבין כי הים הוא מתעתע. יש בן זרמים, בורות ומערבולות שגם שחיינים מנוסים אינם יודעים להתמודד איתם. במיוחד בתקופת החופש הגדול, חשוב לשוב ולהזכיר שלא נכנסים לים ללא שירותי הצלה פעילים. בשעות החושך ניתן לבלות בחוף, אך יש להימנע לחלוטין מכניסה למים".

הדיווח על הנעדר, בן 17 משכונת פאר בחדרה, התקבל אתמול מעט אחרי השעה 19:00. אופנועי ים נכנסו לחפש אחריו בים, ובהמשך הגיעו המסוק וספינת השיטור הימי. החיפושים נמשכו עד 04:30 לפנות בוקר, וחודשו עם אור ראשון. חוף הדייגים נמצא בין תחנת הכוח למלון רמדה בחדרה. הבוקר נמשכים החיפושים אחר הנעדר, והערב, כאמור, הודיעה המשטרה על מציאת גופת הנער.