בקשתו של נתניהו נדחתה, ישלם רבע מיליון שקלים

בקשתו של יאיר נתניהו לבטל את תביעת הדיבה נגדו בטענה כי לא קיבל את כתב התביעה נדחתה, והוא יאלץ לפצות את עורך וואלה לשעבר, כולל הוצאות משפט. השופטת: "אין חולק כי הנתבע אינו ראש הממשלה, ולא טען שהוא עובד משרד ראש הממשלה", בן גביר בתגובה: "ההחלטה שלא לבטל את פסק הדין שניתן בהעדר הגנה נגד יאיר נתניהו מריחה ריח פוליטי חריף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 10:55 כה בתמוז התשפא

בקשתו של נתניהו נדחתה, ישלם רבע מיליון שקלים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית משפט השלום בתל אביב דחה הבוקר (ב') את בקשתו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לביטול תביעת הדיבה שהגיש נגדו עורך אתר וואלה לשעבר, אבי אלקלעי. 

תחילתה של הפרשה בפברואר לפני שנה, אז פסק בית משפט השלום בתל אביב כי נתניהו הבן ישלם רבע מיליון שקלים לעורך וואלה, זאת כיון ששיתף ברשתות החברתיות מידע שלפיו אלקלעי הוא "שתול של קרן וקסנר" ששותף לקונספירציה נגד אביו. עוד נאמר כי אלקלעי שותף למעשים שצריך לחקור, ולכן יש לעצור אותו בגינם. בידיעות ששיתף נתניהו נכתב כי אלקלעי "פברק" התכתבויות עם עורך וואלה לשעבר אילן ישועה. נתניהו הוסיף לפרסום המקורי את הבקשה "שתפו, שתפו, שתפו".

יאיר נתניהו ערער על ההחלטה הזו וטען כי התביעה לא הומצאה לידיו כדין. בתצהיר שהוגש על ידי עורך דינו יוסי כהן כי החלטת בית המשפט במעמד צד אחד, ומסירת כתב התביעה אל מעון ראש הממשלה הייתה "ניסיון הטעיה חמור" מצד אלקלעי, זאת מכיוון "אף אדם במעון אסור לקבל דבר דואר כלשהו אלא רק דרך משרד ראש הממשלה". בפועל, דברי הדואר שנשלחים למעון רה"מ מתקבלים על ידי בלדר מוסמך לכך ולאחר בדיקה ביטחונית מגיעים לידי הנמען.

השופטת כוכבה לוי דחתה היום את טענת נתניהו כי לא קיבל את כתב התביעה וקבעה שהחומר הועבר אליו כדין בדואר רשום. "אין חולק כי הנתבע אינו ראש הממשלה, ולא טען שהוא עובד משרד ראש הממשלה. הלכה למעשה אין לו כל מעמד רשמי בקשר למשרד ראש הממשלה או מעון ראש הממשלה זולת היותו בנו הבגיר של ראש הממשלה שמתגורר במעון". כמו כן, השופטת קבעה כי עליו לשלם לו כ-30 אלף שקלים הוצאות משפט.

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ההחלטה שלא לבטל את פסק הדין שניתן בהעדר הגנה נגד יאיר נתניהו מריחה ריח פוליטי חריף. בכל שנותיי כעורך דין לא נתקלתי בפסק דין בהעדר הגנה שלא בוטל, גם אם לנתבע היו 0 טענות. תמיד אפשרו לנתבע להתגונן. וגם ההוצאות ההזויות: 30 אלף ₪ על בקשה בודדת? בית המשפט המחוזי יהיה חייב להתערב".

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "ביהמ"ש מתעלם מהעובדה שיאיר מעולם לא קיבל את התביעה, ומתעלם מהחוק שקובע את ההשלכות שנובעות מאי מסירת כתב תביעה.