לאחר השבתה של שבועיים, הכור הגרעיני בבושהאר חזר לעבוד

באיראן מדווחים כי לאחר שבועיים של "השבתה לצורך שיפוץ טכני" שב לפעילות הכור הגרעיני בבושהאר. שר הביטחון גנץ: "אנחנו נחושים לשבש ככל שניתן את פעילותה השלילית של איראו באזור שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 09:35 כה בתמוז התשפא

לאחר השבתה של שבועיים, הכור הגרעיני בבושהאר חזר לעבוד
צילום: shutterstock

 

סוכנות הידיעות AFP מדווחת מפי מנהל הכור האיראני בבושהאר כי תחנת הכוח הגרעינית שבה לפעול אחרי כשבועיים של השבתה. כלי תקשורת במדינה האסלאמית דיווח בסוף החודש שעבר על תקלה במתקן הגרעין האיראני בבושהר, מה שהביא להשבתת חירום של כל הפעילות במתקן. לפי הפרסום, הפסקת הפעילות בתחנת הכוח תימשך מספר ימים. לדברי גורמים במדינה, "המתקן הושבת בשל שיפוץ טכני למשך כמה ימים". 

אמש, התייחס שר הביטחון בני גנץ לתקיפת אוניית המשא שהייתה בבעלות ישראלית בדרכה לאמירויות. בראיון שהעניק לחדשות 13, אמר גנץ כי "אנחנו נחושים למנוע מאיראן להיות גרעינית, ואנחנו נחושים לשבש ככל שניתן את פעילותה השלילית באזור שלנו. אנחנו נשמור על זכותנו לפעול במקום שנוח לנו, בצורה שנוחה לנו ואני חושב שהם יודעים שאנחנו יודעים כיצד לפעול".

לא מדובר בתקלה ראשונה בתוכנית הגרעין האיראנית. באפריל האחרון, ארגון האנרגיה האטומית במדינה הודיע כי תקלה התגלתה ברשת החשמל במתקן העשרת אורניום בנתנז. מספר שעות לאחר הדיווח, ראש סוכנות הגרעין של איראן אמר על התקלה כי זוהי "פעולת טרור". בניו יורק טיימס דיווחו כי  לישראל יש אחריות בהפסקת החשמל במתקני הגרעין בכור בנתנז. 

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב בפתח ישיבת הממשלה על בחירתו של איבראהים ראיסי למחליף של חסן רוחאני במוסד הנשיאות: "מכל האנשים שחמינאי היה יכול לבחור, הם בחרו את התליין מטהרן. איש ידוע לשמצה בקרב העם האיראני והעולם כולו בשל תפקידו בוועדות המוות. ראיסי אחראי באופן אישי לרציחת אלפי איראנים חפים מפשע. זהו איתות למעצמות להתעורר רגע לפני החזרה להסכם הגרעין עם מי הן עושות עסקים, האנשים האלה רוצחים המוניים, משטר תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית, זו עמדתה הברורה של מדינת ישראל והיא לא תשתנה".