קריסת הבניין במיאמי | שאריות המבנה נהרסו בפיצוץ מבוקר

הרשויות במיאמי גרמו לפיצוץ מבוקר של שאריות הבניין אשר התמוטט בשכונה היהודית בעיר. סופה טרופית צפויה להכות באזור בימים הקרובים. מבצע החיפושים אחר ניצולים צפוי להתחדש לאחר הפיצוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 07:45 כה בתמוז התשפא

קריסת הבניין במיאמי | שאריות המבנה נהרסו בפיצוץ מבוקר
צילום: צילום מסך

בניין המגורים בשכונה היהודית סופרסייד במחוז מיאמי-דייד שבפלורידה, אשר קרס לפני שבוע וחצי, נהרס הבוקר (ב') לחלוטין לאחר שהרשויות גרמו לפיצוץ מבוקר בשאריות המבנה. הפיצוץ נעשה לקראת הגעתה של הסופה הטרופית "אלזה" לפלורידה, והחיפושים אחר ניצולים, אשר הופסקו לצורך הפיצוץ, יתחדשו בהקדם. 

שבוע וחצי חלפו מאז האסון, אשר גרם לפצועים, הרוגים ונעדרים רבים. ההכנות להריסת שאריות המבנה כללו קידוח בעמודי הבניין ועלולים היו לסכן את צוותי ההצלה. יש המקווים כי צוותי החילוץ עשויים לקבל גישה לאזורים חדשים של ההריסות לאחר הפיצוץ. 

איש לא חולץ בחיים מערימות הבטון מאז השעות הראשונות שלאחר האסון. בהתאם לנתונים העדכניים, 24 גופות חולצו מהריסות מגדל צ'מפלין הדרומי בסרפסייד מאז הקריסה הפתאומית, ו-121 איש עוד נעדרים. בין הדיירים במבנה בן 12 הקומות היו יהודים רבים. הסופה הטרופית אלזה התקדמה לחופי ג'מייקה, עם רוחות במהירות של מאה קמ"ש. היא צפויה לחלוף מחר על פני קובה, ולפגוע במערב פלורידה בהמשך היום או בשלישי.

עם היוודע דבר האסון, ישראל מיהרה לשלוח למקום יחידות חילוץ של פיקוד העורף. סגן מפקד המשלחת הישראלית, אל"ם אלעד אדרי, סיפר היום על עבודת המחלצים והקושי הגדול בעבודה במקום. "הקריסה מאוד מורכבת וחריגה. כל חלקי הבניין קרסו מהמרכז לצדדים ואז הבניין קרס לתוך עצמו. שכבה על שכבה, ערימת הרס מהודקת וקומות שנדחסו זו על זו. הוצאנו משלחת של 10 מומחים מפיקוד העורף, כולם בוגרי משלחות לנפאל ומקומות נוספים. מיד עם הנחיתה - יצאנו קודם כל לאתר", אמר אדרי.

עוד הוא אמר כי האתר מורכב מאוד. בניין מגורים בן 12 קומות וקומת חניון, קו ראשון לים, נבנה בתחילת שנות ה-80.  בכל קומה יש 12 דירות. "הקריסה אירעה בשעת לילה ולכן היו הרבה אנשים בבניין. זה אכזרי ממש, הוא קבר תחתיו 159 בני אדם".

"עם ההגעה פגשנו מאות מחלצים. ארה״ב היא מעצמת חילוץ. לארה״ב יש עשרות יחידות חילוץ, מקצועיות ומנוסות מאוד. כל ארגון לוקח חלק אחר בתהליך המורכב. האופן שבו אנחנו ניגשים לתוך הסיפור עם היחידות המקומיות הוא שבאנו לסייע ולייעץ, מתוך ידע רב שהצטבר ב35 שנים של משלחות בצה״ל. היו הרבה מאוד שריפות באתר שהקשו על פעולות החילוץ. הפעילות מאוד מקצועית. יש אנשים שיודעים את העבודה שלהם, יש ציוד מאוד מקצועי, וכמות אדירה של מחלצים", אמר אדרי.