התפרצות הקורונה| בממשלה שוקלים חיסון שלישי

לאור העלייה בתחלואה, השבוע צפוי להתכנס קבינט הקורונה אשר ידון בהטלת מגבלות כדי לצמצמם ככל הניתן את התפרצות הווריאנט ההודי. בין האפשרויות המוצעות: איסור על התקהלות ילדים, מבצע אכיפת מסכות מסיבי וחיסון שלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 21:20 כד בתמוז התשפא

התפרצות הקורונה| בממשלה שוקלים חיסון שלישי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התפרצות הקורונה והעלייה במספר הנדבקים בשבועות האחרונים מעמידים בסימן שאלה את ביטול הגבלות ההתקהלות שהתקבלו בחודש שעבר. המסכות בחללים סגורים חזרו לאחר שבוע וחצי של הפוגה, ועתה נראה כי זו רק שאלה של זמן עד שנחזור להגבלות הישנות. 

מחר (ב') יכנסו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דיון בנושא נחיצות החיסון השלישי. ביום שלישי צפוי להתכנס קבינט הקורונה, ונראה כי יש כמה אפשרויות להגבלות. בין הצעדים שיובאו להחלטת הממשלה, נשקלת החזרת מגבלת ההתקהלות, במספרים שעדיין טרם נקבעו. כמו כן, יתכן שהתו הירוק יוחזר לבתי עסקים או תו ירוק "מצומצם" אשר יחול בעיקר על אוכלוסיות בסיכון, מבוגרים וילדים, ויכלול חובה על בדיקות עם ריכוז גבוה של קבוצת סיכון, כמו בכניסה להצגות או בתי אבות. כמו כן, תתכן הגבלת התקהלות לילדים, כך שלא יוכלו להיות יותר מעשרות ילדים בחלל סגור יחד. יתכן בידוד להורים אשר ילדיהם נחשפו לחולים מאומתים. 

קבינט הקורונה צפוי להציע את "מבצע מלביש", אכיפה מסיבית של אלפי פקחים במקומות בילוי כדי לוודא שהציבור אכן עוטה מסכות כנדרש. באשר לחיסון השלישי, בכירי משרד הבריאות צפויים לדון בכך יחד עם ראש הממשלה ושר הבריאות בישיבת צוות הטיפול במגיפות. 

בפתח ישיבת הממשלה השבועית היום התייחס בנט להתפרצות המגיפה בישראל. "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין - ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל".

"בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה".

"הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע", עדכן ראש הממשלה. "פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל - כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן". 

מנתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר עולה כי ביממה האחרונה, אומתו 185 חולים חדשים בקורונה, כשמספר החולים הפעילים טיפס ל-2,455. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.5% ומקדם ההדבקה עומד על 1.41. בבתי החולים מאושפזים 62 חולים, 35 מהם במצב קשה, ביניהם גם אישה בהריון ושני ילדים לא מחוסנים. 17 חולים מאושפזים במצב קריטי ועוד 16 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף בישראל 6,429 בני אדם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן