קריסת הבניין במיאמי | שאריות המבנה יהרסו כליל

מחשש לקריסת שאריות המבנה לאחר האסון במיאמי, הרשויות יבצעו פיצוץ מבוקר ויהרסו את המקום כליל. סופה טרופית שצפויה להגיע לאזור בימים הקרובים מרחיקה את הסיכויים למצוא ניצולים, עדיין 121 איש נעדרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 20:17 כד בתמוז התשפא

קריסת הבניין במיאמי | שאריות המבנה יהרסו כליל
המשלחת הישראלית במיאמי, צילום: דובר צה"ל

שבוע וחצי חלפו מאז קריסת בניין המגורים בשכונה היהודית סופרסייד במחוז מיאמי-דייד שבפלורידה, והרשויות כעת מודיעות על הפסקת פעולות החילוץ, זאת במטרה לבצע פיצוץ מבוקר של חלק מהמבנה ההרוס שנותר עומד על תלו לאחר האסון. הסופה הטרופית אלזה, הצפויה להכות במערב פלורידה בימים הקרובים, עלולה להחמיר את הקושי במציאת ניצולים בין ההריסות, ויש המקווים כי הפיצוץ המבוקר ימנע את הסכנה שבסופה. 

איש לא חולץ בחיים מערימות הבטון מאז השעות הראשונות שלאחר האסון. בהתאם לנתונים העדכניים, 24 גופות חולצו מהריסות מגדל צ'מפלין הדרומי בסרפסייד מאז הקריסה הפתאומית, ו-121 איש עוד נעדרים. בין הדיירים במבנה בן 12 הקומות היו יהודים רבים. הסופה הטרופית אלזה התקדמה לחופי ג'מייקה, עם רוחות במהירות של מאה קמ"ש. היא צפויה לחלוף מחר על פני קובה, ולפגוע במערב פלורידה בהמשך היום או בשלישי.

היום (א') הרביעי ליולי, חל יום העצמאות ה-245 של ארצות הברית. עקה האסון הכבד במדינה, הקהילות באזור קיימו אירועי חג מצומצמים ובמיאמי ביץ' בוטלו החגיגות. 

עם היוודע דבר האסון, ישראל מיהרה לשלוח למקום יחידות חילוץ של פיקוד העורף. סגן מפקד המשלחת הישראלית, אל"ם אלעד אדרי, סיפר היום על עבודת המחלצים והקושי הגדול בעבודה במקום. "הקריסה מאוד מורכבת וחריגה. כל חלקי הבניין קרסו מהמרכז לצדדים ואז הבניין קרס לתוך עצמו. שכבה על שכבה, ערימת הרס מהודקת וקומות שנדחסו זו על זו. הוצאנו משלחת של 10 מומחים מפיקוד העורף, כולם בוגרי משלחות לנפאל ומקומות נוספים. מיד עם הנחיתה - יצאנו קודם כל לאתר", אמר אדרי.

עוד הוא אמר כי האתר מורכב מאוד. בניין מגורים בן 12 קומות וקומת חניון, קו ראשון לים, נבנה בתחילת שנות ה-80.  בכל קומה יש 12 דירות. "הקריסה אירעה בשעת לילה ולכן היו הרבה אנשים בבניין. זה אכזרי ממש, הוא קבר תחתיו 159 בני אדם".

"עם ההגעה פגשנו מאות מחלצים. ארה״ב היא מעצמת חילוץ. לארה״ב יש עשרות יחידות חילוץ, מקצועיות ומנוסות מאוד. כל ארגון לוקח חלק אחר בתהליך המורכב. האופן שבו אנחנו ניגשים לתוך הסיפור עם היחידות המקומיות הוא שבאנו לסייע ולייעץ, מתוך ידע רב שהצטבר ב35 שנים של משלחות בצה״ל. היו הרבה מאוד שריפות באתר שהקשו על פעולות החילוץ. הפעילות מאוד מקצועית. יש אנשים שיודעים את העבודה שלהם, יש ציוד מאוד מקצועי, וכמות אדירה של מחלצים", אמר אדרי.