הצתה באש קודש. חשש לבתי התושבים

גל ההצתות נמשך עם הצתה מכוונת בסמוך לישוב אש קודש בבנימין. האש מתפשטת במהירות ובמועצה חוששים כי האש תפגע בבתי התושבים. אגף הביטחון של המועצה האזורית בנימין וכן כוחות צבא מנסים לבלום את האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 16:14 כד בתמוז התשפא

הצתה באש קודש. חשש לבתי התושבים
השרפה באש קודש, צילום: יהודה הנדלר

ההצתות הרבות נמשכות ובשעה זו משתוללת שרפה על יד אש קודש. כוחות כיבוי אש פועלים במקום וקיים חשש למבני היישוב. על פי החשד מדובר בהצתה מכוונת. פורעים ערבים הציתו אש בכמה מוקדים. עד כה לא הושגה השתלטות על האש.

הצתה בבנימין. בהודעה מטעם מועצת בנימין נכתב כי: " קיימת סכנה גדולה לבתי היישוב אש קודש בעקבות הצתת ערבים.  תושבים וכוחות גדולים נאבקים באש שהציתו ערבים במספר מוקדים בו זמנית אחר הצהרים באזור גבעות שילה. האש הגיעה ליישוב אש קודש. גני הילדים פונו. משפחות פונו מבתיהן".

אגף הביטחון של המועצה האזורית בנימין וכן כוחות צבא ותושבים נמצאים במקום ומנסים לבלום את האש. נכון לשעה זו לא הושגה שליטה על השריפה. ויש סכנה גדולה לבתים ולמבני ציבור.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר בעקבות ההצתה כי: "כעת אנחנו נאבקים באש ועושים מה שאפשר כדי להציל את הבתים. זהו נסיון נפשע של ערביי האזור לפגוע בילדים ובמשפחות ולסלק אותנו מהאזור"

כזכור מוקדם יותר היום פרצו שריפות בשילוב זריקות אבנים על בתי תושבים במגדלים שבשומרון. פונה קו בתים ראשון. והשריפה מתפשטת מהצד הדרומי של הישוב מדובר בשריפה בשלוש חזיתות, לוחמי האש פועלים במקום ומבצעים פעולות כיבוי והגנה על היישוב.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מסר: "מדובר באירוע חמור מאוד. הגעה של פורעים ערבים עד לגדרות הישוב היא חצייה של קו אדום. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון, ודורשים מהממשלה לייצר הרתעה אמתית מול הברברים של הרשות הפלסטינית. לא נקבל איום על חיי תושבינו".


שרפה באיו"ש. ארכיון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן