פרופסור גרוטו: "אלו הפרפורים האחרונים של הגל השלישי"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אומר כי התפרצות הקורונה בשבועות האחרונים, אינה תחילתו של גל רביעי. על השוני בהתמודדות בתחלואה הנוכחית: "אנחנו למודי ניסיון, יש מקום לניהול סיכונים רחב יותר" | עד כה התחסנו נגד קורונה למעלה מ-100 אלף בני 12-16

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/07/21 08:37 כד בתמוז התשפא

פרופסור גרוטו: "אלו הפרפורים האחרונים של הגל השלישי"
צילום: Miriam Alster/FLASH90

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לא מודאג מהעליה בתחלואת הקורונה לה אנו עדים בשבועות האחרונים. "בואו נמחק את המילים גל רביעי, אלו הפרפורים האחרונים של הגל הרביעי. כרגע אנו רואים בעיקר תחלואה בקרב ילדים. זה לא נעלם לגמרי, יש לנו כלים מאוד טובים להתמודד עם הווריאנט", אמר הבוקר (א') בראיון ל-103FM.

בהמשך דבריו, הוסיף גרוטו כי צריך לעקוב אחרי מצב האשפוזים והתחלואה בקרב מבוגרים. "אני חושב שתהיה עלייה במספר החולים. אנחנו למודי ניסיון, יש מקום לניהול סיכונים הרבה יותר רחב. גם אם יהיו לנו 1,000 נדבקים שרובם ילדים, לא נהיה בבעיה. אנחנו ערוכים לתרחישים מורכבים". 

בימים האחרונים נרשמה היענות גבוהה יותר לחיסוני קורונה בקרב בני הנוער, ועד כה התחסנו בחיסון  למעלה מ-100 אלף בני 12-16. "זהו הישג חסר תקדים", נמסר ממשרד הבריאות, שממשיך לקרוא למעוניינים להתחסן - להגיע למתחמים ולהתחסן. מנתוני המשרד עולה כי עד אמש 5,627,620 ישראלים התחסנו נגד קורונה, מהם 5,174,630 קיבלו גם את המנה השניה.